حجاب مایه شرافت برای زنان و غیرت برای مردان است
کد خبر: 4103611
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

حجاب مایه شرافت برای زنان و غیرت برای مردان است

مسئول خانه فرهنگ کوی سازمانی تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهیدنصر اصفهانی ناجا در تربت‌ حیدریه گفت: حجاب مایه شرافت و عزت برای زنان و غیرت برای مردان است.

حجاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی دل‌آرامی، در مراسم اختتامیه جشنواره گوهر فاطمی که امروز 9 آذرماه، با محوریت عفاف و حجاب ویژه کارکنان و خانواده‌های پرسنل ارتش در تیپ ١٧٧ متحرک هجومی شهید نصر اصفهانی نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: چادر نشانه ملی برای آحاد جامعه ایرانی در عرصه بین‌المللی و وسیله‌ای برای امنیت جامعه و عزت و افتخار ملی است.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را امری ضروری دانست و افزود: این اقدام فرهنگی، ملی و مذهبی با ارائه‌ ایده‌ها و برنامه‌های جدید و اثرگذار ممکن خواهد شد. حجاب و عفاف باعث می‌شود انسان در گرداب فساد و منجلاب گناه غوطه‌ور نشده، امنیت فردی و اجتماعی را فراهم آورده و زندگی فرد را با نورانیت و بصیرت همراه کند.

دل‌آرامی بیان کرد: اگر کسی قصد امر به معروف دارد باید الگو و مدل رفتاریش حکیمانه باشد،  حجاب یک ضرورت دینی است که فقط مختص زنان نیست و برای تبیین این موضوع باید به دنبال برنامه‌های علمی نو و اثرگذار باشیم. حجاب مایه شرافت و عزت برای زنان و غیرت نیز برای مردان است.

سیدمحمود سیدی، دبیر جشنواره گوهر فاطمی نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره از یک ماه پیش فراخوان شده و همزمان با ولادت حضرت زینب(س) به کار خود پایان داد. در این مدت بیش از ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سیدی تصریح کرد: از میان آثار ارسالی پس از داوری ۱۰ اثر برتر در رشته‌های مختلف برگزیده و به جشنواره استانی نیز ارسال می‌شوند. جشنواره گوهر فاطمی به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای مردان و زنان در سطح جامعه و نیز تبیین فرهنگ عفاف و حجاب از زبان هنر برگزار شد.

در پایان این مراسم از نفرات برتر تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha