اجرای ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 4103725
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۵

اجرای ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است.

امیدعلی گودرزی، معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشوربه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، امیدعلی گودرزی، معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور، امروز 9 آذرماه، در مراسم تکریم دست اندرکاران و اعضای ستاد اربعین حسینی و مسئولین مواکب استان، به استقرار 2893 در قرارگاه‌های دهگانه جهت خدمات دهی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۹۲۲ موکب در عراق و ۹۷۱ موکب در ایران به زوار حسینی خدمت رسانی کردند.

وی اظهار کرد: در چند سال اخیر استان خراسان‌جنوبی در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول خدمت در امور مواکب و ستادهای استانی را دارد.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور از افتتاح صحن حضرت زهرا(س) در نجف به متراژ ۲۳۰ هزار مترمربع در چهار طبقه همزمان با میلاد با سعادت بانوی بزرگ اسلام در سال جاری خبر داد و گفت: آماده سازی ترفیع گنبد امام حسین(ع) را داریم که به دستور حاج قاسم سلیمانی ساخته شده است و تمام کارها در کرمان به اتمام و به کربلا منتقل شده است. 

وی با بیان اینکه این گنبد با قرار گرفتن روی گنبدهای قبلی، هفت متر و نیم گنبد فعلی حرم امام حسین(ع) را ترفیع می‌دهد، ادامه داد: پس از نصب گنبد امام حسین(ع)، تنها گنبد سه پوسته جهان خواهد بود که از هر نقطه‌ کربلا وارد شویم گنبد نمایان است.

گودرزی با اشاره به اینکه صحن عقیله بنی هاشم(س) با مساحت ۱۶۳ هزار مترمربع است که بین ۳۰ تا ۴۰ هکتار دیگر هم به این مساحت افزوده خواهد شد، تصریح کرد: 7151 تریلی به صورت متبرک در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات بودند که محموله‌های مواکب را به شهرهای زیارتی عراق منتقل کردیم.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور اظهار کرد: برنامه‌های سال آینده تلاش برای مردمی نگه داشتن مشارکت در کمیته اسکان و تغذیه مواکب، تلاش برای افزایش مواکب اشتراکی با برادران عراقی، برنامه ریزی برای ایجاد مواکب ثابت برای ارائه خدمات و اسکان مناسب و پیگیری برای ثبت جایگاه حقوقی مواکب است.

گودرزی با اشاره به اسکان و تغذیه به عنوان یکی از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: امسال تأمین ۲۵۶ میلیون بطری آب برای زوار حسینی انجام شد، بیان کرد: همچنین با توجه به گرمای هوا در ایام اربعین، ۱۰۰ هزار قالب یخ تهیه و توزیع شد.

معاون اداری و پشتیبانی ستاد عتبات عالیات کشور گفت: در حال حاضر ۲۰۰ پروژه در عراق توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha