فلسطین برنده واقعی جام جهانی است
کد خبر: 4104010
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳
نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله:

فلسطین برنده واقعی جام جهانی است

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت که بزرگترین برنده جام جهانی قطر، فلسطین و رویکردی است که وجود رژیم صهیونیستی را رد می‌کند و بزرگترین بازنده آن دولت‌هایی هستند که به دنبال عادی‌سازی روابط با این رژیم رفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، شیخ علی دعموش، در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیروت گفت: فلسطین برخلاف حضور منزوی و طرد شده اسرائیلی‌ها، در ذهن، قلب و وجدان مردم عرب و بر زبان جوانان شرکت کننده در جام جهانی باقی مانده است.

وی افزود: چیزی به نام «اسرائیل» در میان ملت‌های عرب، اسلامی و آزاده وجود ندارد و تنها فلسطین وجود دارد. این بدان معناست که این نسل‌های جوان و نسل‌های امروز و آینده ما، هر چقدر هم که برخی رژیم‌های عربی تلاش کنند چهره دشمن را تطهیر کنند، نخواهند توانست چیزی به نام اسرائیل را به رسمیت بشناسند. 

وی گفت: اجازه نمی‌دهیم لبنان به دست طرفداران عادی‌سازی بیفتد یا بخشی از نظام عادی‌سازی با دشمن باشد و فلسطین برای ما اصلی‌ترین مسئله‌ای باقی خواهد ماند که همه باید برای آزادسازی و بازگرداندن آن به دامن امت اسلامی قیام کنند.

شیخ دعموش افزود که کشور  گرفتار بحران‌هاست و اوضاع روز به روز بدتر می‌شود و کشور در آستانه فروپاشی کامل است و همه می‌گویند اولویت اصلاحات، مقابله با بحران‌ها و مبارزه با فساد است.

وی ادامه داد: اما آیا بدون رئیس‌جمهور و بدون دولت تمام عیار می‌توان بحران‌های کشور را حل کرد و از فروپاشی جلوگیری کرد؟

وی تاکید کرد که با توجه به بحرانی که لبنان از سر می‌گذراند، هیچ گزینه ملی برای نجات کشور به جز گفتگو و تفاهم داخلی و به دور از دیکته‌ها و خواسته‌های بیرونی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کسانی هستند که اصرار دارند رئیس‌جمهوری را معرفی کنند که کشور را وارد نزاع، هرج و مرج و جنگ داخلی کند، پروژه‌ای که خواسته آمریکا است و در خدمت منافع این کشور و رژیم صهیونیستی است. هیچ کس نمی‌تواند رئیس جمهوری را که تابع خارج از کشور است در پوششی دروغین بر لبنانی ها تحمیل کند.

انتهای پیام
captcha