نشست ستاد اربعین ایلام برگزار شد
کد خبر: 4104451
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

نشست ستاد اربعین ایلام برگزار شد

نشست ستاد اربعین استان ایلام با حضور استاندار امروز، 13 آذرماه در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد.

نشست ستاد اربعین در استانداری ایلامبه گزارش ایکنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام، امروز، ۱۳ آذرماه در نشست ستاد اربعین استان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه پایانه جدید مرز زرباطیه عراق در حال احداث بوده و به مکان جدیدی منتقل می‌شود، عموم زیرساخت‌هایی که در پایانه مرزی مهران در حال احداث است، باید متناسب با مکان جدید در مرز زرباطیه طراحی و جانمایی شود و نقشه جامع مرز مهران نیز متناسب با این موضوع طراحی شود تا هر دستگاهی زیرساخت‌های خود را در آن جانمایی کند.

استاندار ایلام تأکید کرد: امسال هماهنگی بسیار خوبی میان دستگاه‌های استانی و ملی در مرز بین‌المللی مهران برای تردد زائران اربعین وجود داشت که باعث شد مشکلات بسیار کمی در تردد زائران داشته باشیم و همین موضوع نیز براساس نظرسنجی‌ها رضایت ۸۰ درصدی زائران عبوری از مرز مهران را به‌دنبال داشت، ولی در کنار این موضوع برخی خلأها و مشکلات را نیز شاهد بودیم که باید با آسیب‌شناسی دستگاه‌های مسئول از هم اکنون برای اربعین سال آینده آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی افزود: شناسنامه نیاز‌های مرتبط با اربعین باید تدوین شده تا بدانیم در هر حوزه‌ای به چه امکاناتی نیاز داریم و همه دستگاه‌ها نیز باید با هماهنگی استانداری این موارد را احصا و اطلاع دهند تا برای تامین آنها رایزنی‌های لازم صورت گیرد.مسئولیت این پایانه به راهداری واگذاری شده و این سازمان نیز باید مطابق با نیاز‌ها امکانات زیرساختی این پایانه را مرتفع کند.

بهرام نیا با اشاره به برخی گره‌های ترافیکی در مسیر ایلام به مهران گفت: ۲ تونل در این مسیر در حال احداث است که باید تا پایان امسال این تونل‌ها تکمیل و زیر بار ترافیک بروند و اتصال پل صلواتی به جاده اصلی از دیگر مواردی است که باید هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

استاندار ایلام با تأکید بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های کشوری همچون آستان قدس رضوی برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا اظهار کرد: احداث سردخانه و تأمین یخ با توجه به ورود اربعین به فصل گرما از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو است که باید در دستور کار ارگان‌های متولی باشد.

وی یکی از مشکلات موجود در تردد زوار اربعین را نبود سامانه تهیه بلیط برشمرد و از سازمان راهداری خواست به منظور جلوگیری از گرانفروشی و اجحاف در حق زائران این مورد را هرچه سریع‌تر عملیاتی کند و از تمامی دستگاه‌ها خواست نسبت به احداث زائرسرا بویژه برای کارکنان خود در مرز مهران اقدام کنند.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه امسال حدود ۱۶۰ هزار خودرو شخصی در ایام اربعین به مرز مهران مراجعه کردند که کمک بزرگی در تامین خودرو برای زائران بود بر احداث ۲ پارکینگ دیگر به‌ویژه برای خودرو‌های شخصی در مهران تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha