گردهمایی نوجوانان مشهدی به یاد دانش‌آموزان شهید حادثه حرم شاهچراغ(ع)
کد خبر: 4104695
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

گردهمایی نوجوانان مشهدی به یاد دانش‌آموزان شهید حادثه حرم شاهچراغ(ع)

همزمان با چهلمین روز شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، نوجوانان مشهدی در حرم امام رضا(ع) گرد هم آمدند و یاد شهدای این حادثه، به ویژه سه دانش‌آموز شهید آن را گرامی داشتند.

گردهمایی نوجوانان مشهدی به یاد سه دانش‌آموز شهید حادثه حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، در پی حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) دو دانش‌آموز شیرازی و یک دانش‌آموز اهل سیرجان استان کرمان به شهادت رسیدند. یکی از این دانش‌آموزان، محمدرضا کشاورز، دانش‌آموز پایه دهم دبیرستان و دیگری آرشام سرایداران، دانش‌آموز پایه پنجم دبستان، هر دو اهل شیراز بودند، همچنین در این حادثه تروریستی، علی‌اصغر لری گویینی دانش‌آموز پایه دوم مدرسه عشایری کعبه در روستای چاه قوسکی منطقه خیرآباد شهرستان سیرجان هم شهید شد.

در چهلمین روز شهادت این سه دانش‌آموز شهید، گردهمایی بزرگ «رفیق شهیدم» با حضور نوجوانان مشهدی در مشهد مقدس و در حرم امام هشتم(ع) برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم، یاد و خاطره این شهدای دانش‌آموز را گرامی داشتند.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدتقی حسین‌زاده، کارشناس مذهبی و سخنران این مراسم گفت: شهید به دنبال بندگی واقعی است و هیچ دلبستگی و علاقه‌ای به دنیا ندارد.

وی افزود: شهدا لبیک یا حسین(ع) را به شکل واقعی به تصویر کشیدند و معنا کردند، لبیک یا حسین(ع) به معنای احیای سنت‌های پیامبر (ص)، کوشیدن در راه امام حسین (ع)، محبوب شدن در راه خدا و احیای فرهنگ عاشوراست.

حسین‌زاده در ادامه گفت: دشمن در عرصه نظامی از قدرت بالای جمهوری اسلامی ایران می‌ترسد، اما متأسفانه در فضای مجازی به دلیل نبود سواد رسانه‌ای و ترویج تحلیل‌های نادرست، دشمن با تمام قوا مشغول فعالیت است و به سمت اهداف خود حرکت می‌کند. 

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری با جهاد تبیین و روشنگری، سواد رسانه‌ای را افزایش دهیم تا جامعه از لغزش و انحراف در امان بماند.

انتهای پیام
captcha