فرسش؛ تنها روستای دوستدار کتاب لرستان
کد خبر: 4104720
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶

فرسش؛ تنها روستای دوستدار کتاب لرستان

روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز، تنها روستای دوستدار کتاب لرستان بیش از ۱۰ نویسنده، شاعر و هنرمند زندگی می‌کنند که همه آنها موفقیت خود را مدیون کتاب و کتابخوانی می‌دانند.

کتابخانه فرزانگان روستای فرسش الیگودرزبه گزارش ایکنا از لرستان، به مناسبت روز جهانی معلولان، ویژه‌برنامه «کتاب بازوی توانا» یک‌شنبه، 13 آذر با حضور اعضای کم‌توان جسمی و برخی از اهالی منطقه در کتابخانه فرزانگان روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز برگزار شد.

نرگس اسدی، مسئول کتابخانه فرزانگان در خصوص این برنامه گفت: مردم فرسش از گذشته‌های دور کتاب را گنجی ارزشمند می‌دانستند و همواره در تکریم آن کوشیده و برای کتابخوان‌ها ارزش زیادی قائل بوده‌اند.

وی افزود: مردم این دیار معتقدند کتاب مانند درخت است، زیرا همانگونه که درخت دی‌اکسیدکربن را جذب و اکسیژن تازه به هوا تزریق می‌کند، کتاب نیز آلودگی‌های ذهن را می‌گیرد و فکر و اندیشه‌ای نوین به انسان تزریق می‌کند.

اسدی اضافه کرد: خداوند متعال به هر یک از بندگان خود استعدادهایی داده است که استفاده بهتر از آن موجب شکوفایی بهتر استعدادها خواهد شد؛ معلولین با وجود شرایطی که دارند، دارای استعدادهای فراوان هستند.

وی با تأکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، تصریح کرد: شاید برخی بر این باور باشند که باید در برابر این اتفاقات تسلیم شوند، اما ارائه خدماتی از قبیل مهارت‌افزایی به گروه‌های هدف خود زمینه شکوفایی استعدادهای ناب این قشر از جامعه را فراهم خواهد نمود.

اسدی با بیان اینکه در جامعه افراد مختلفی با توانایی‌های ویژه‌ای وجود داشته، ادامه داد: کتابخانه متعلق به عموم مردم بوده و بر این اساس شرایط حضور اقشار مختلف مردم در کتابخانه تدارک دیده شده و متناسب با شرایط آنان ویژه برنامه‌های فرهنگی برگزار می‎شود.

در ادامه معلولان حاضر در برنامه به معرفی کتاب برای حاضرین پرداخته و در پایان از اعضای کم‌توان جسمی عضو کتابخانه، تقدیر شد، همچنین برخی از افراد حاضر در این برنامه، با ضبط کلیپ معرفی کتاب در پویش «کتاب دستت چیه؟» شرکت نمودند.

گفتنی است روستای فرسش از توابع شهرستان الیگودرز، تنها روستای دوستدار کتاب استان لرستان است و به‌‌واسطه همین کتابخانه‌ای استاندارد و با همه امکانات در این روستا ساخته شده است.

در روستای فرسش بیش از ۱۰ نویسنده، شاعر و هنرمند زندگی می‌کنند که همه آنها موفقیت خود را مدیون کتاب و کتابخوانی می‌دانند.

انتهای پیام
captcha