مجموعه منتسب به عالم آل محمد(ع) در عرصه‌های پژوهشی پیشتاز باشد
کد خبر: 4105054
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

مجموعه منتسب به عالم آل محمد(ع) در عرصه‌های پژوهشی پیشتاز باشد

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته در آستان قدس رضوی در بیست و دومین نمایشگاه هفته پژوهش در معرض نمایش قرار گرفته است.

عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، با حضور در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، از 11 غرفه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس بازدید کرد و آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی این مؤسسات را مورد بررسی قرارداد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در جريان این بازدید، گفت: بعد از سه سال و گذر از کرونا، شرایط مجدداً فراهم شد تا مؤسسات آستان قدس رضوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در کنار سایر مجموعه‌های استان آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی صورت گرفته را ارائه دهند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه به برگزار نشدن نمایشگاه در سطح استان، با همکاری مؤسسات سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی ازجمله دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد فرهنگی رضوی در سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی را برگزار کردیم، در عین حال امسال رشد محتوایی مؤسسات در زمینه‌های علوم انسانی و علوم پایه و فنی کاملا مشهود است.

طالبی بیان کرد: امیدواریم در جمع همه مؤسسات پژوهشی خراسان رضوی مجموعه منتسب به حضرت رضا(ع) که ملقب به عالم آل محمد(ع) است پیشتاز باشد و مرجعیت علمی که مدنظر داریم در سطح استان و ملی ایفا کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: دو دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و دانشگاه علوم اسلامی رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی نقش پررنگ‌تری در زمینه‌های پژوهشی دارند، به‌طوری که برنامه‌های تحولی خود را طی سه سال آینده تدبیر کرده‌اند و با پشتیبانی که تولیت معزز از فعالیت‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی اعلام کرده‌اند، به منصه ظهور برسانند و نقش جایگاه علمی منتسب به عالم آل محمد(ع) را به‌خوبی ایفا کنند.

وی درباره محور اصلی فعالیت‌های پژوهشی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: اگر بخواهیم وظیفه‌محور و مأموریت‌محور نگاه کنیم، اولین مأموریت ما تأمین نیازهای پژوهشی سازمان‌های وابسته به آستان قدس رضوی از جمله حرم مطهر رضوی، بنیاد بهره‌وری موقوفات، بنیاد کرامت رضوی و سایر مؤسساتی که در سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی قرار دارد، است.

رئيس سازمان علمی و فرهنگی آستان رضوی تصریح کرد: فعالیت ما طبق توصیه تولیت آستان قدس رضوی، تهیه پیوست‌های علمی و فرهنگی در همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها و اقدامات آستان قدس است، لذا اولویت اول ما حضور در فعالیت‌های آستان قدس رضوی و اولویت دوم شاید جایی است که بخش خصوصی امکان ورود در آن حوزه‌ها را ندارد، آستان قدس رضوی یا حضور پیدا می‌کند و یا از شرکت‌های دانش‌بنیان یا پژوهشگرانی که می‌توانند با توانمندی خودشان مشکلی را در سطح ملی حل کنند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha