روستای میر عزیزی؛ روستای دوستار کتاب اسلام آبادغرب
کد خبر: 4105361
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹

روستای میر عزیزی؛ روستای دوستار کتاب اسلام آبادغرب

روستای میر عزیزی شهرستان اسلام آبادغرب میزبان جشن یار مهربان و برنامه رونمایی از کتاب بهناز نظری از نویسندگان این روستا بود.

روستای دوستار کتاب

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، روستای میر عزیزی شهرستان اسلام آبادغرب میزبان جشن یار مهربان و برنامه رونمایی از کتاب بهناز نظری از نویسندگان این روستا بود.

این روستا با قدمت ۷۰۰ ساله دارای پیشینه علم آموزی است و اولین مکتب خانه این روستا در سال ۱۳۱۲ با تلاش کدخدابگ امیرنظری تأسیس شده است.

علی صفدری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسمی جشن یار مهربان که در روستای میر عزیزی برگزار شد، اظهار کرد: شما مردم این منطقه سرمایه این روستا هستید و با دانش و مهارت و انس با تاب زمینه رشد نخبگان و فرهیختگان بسیاری را فراهم کرده‌اید.

وی افزود: مردم این روستا با مطالعه و کتاب دوستی به روستای نمونه تبدیل شده‌اید و این باعث افتخار است و نشان از درایت شما دارد.

صفدری تصریح کرد: این روستا باعث افتخار است و شهدای گرانقدری را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده و با وجود ۱۰ شهید در این روستا فضای معنوی ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه یادآور شد: تاریخچه غنی و پر افتخار، فضای بصری مناسب و زیبا و خون گرم از دیگر مواردی است که موجب افتخار و پیشرفت این روستا شده و باید با توجه به این افتخارات مسیر پیشرفت را طی کنید.

در این مراسم کوچه‌ای به نام «کتاب» در این روستا نامگذاری و از پوستر همایش علمی ــ پژوهشی نقش آفرینی زنان در جریان انقلاب اسلامی و پس از آن رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha