نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد
کد خبر: 4105482
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

نگاهی به فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه در سطوح اساتید، کارکنان و دانشجویان را تشریح کرد.

فرزانه‌السادات طباطبایی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی یزدفرزانه‌السادات طباطبایی، کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد برنامه‌های قرآنی  مانند حفظ ترتیبی، صوت و لحن، تجوید و تدبر در قرآن را در طول سال ویژه دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه اجرا می‌کند. همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی از جمله برگزاری محافل قرآنی، نکوداشت مناسبت‌های مذهبی و .... در برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی یزد در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در بین ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی توانست رتبه سوم را کسب کند افزود: خوشبختانه این دانشگاه در دوره‌های قبلی این جشنواره هم توانست رتبه‌های خوبی را به‌دست آورد که آثار آن در قالب نمایشگاهی برای دانشجویان به نمایش گذاشته شد.

طباطبایی، تجلیل از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره قرآن و عترت در دانشکده داروسازی و همچنین ثبت‌نام برای شرکت در دوره آموزشی فرزندپروری از دیدگاه نهج‌البلاغه را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال جاری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش‌های مختلف جشنواره هدهد رتبه‌های کشوری و دانشگاهی داشته‌اند اظهار امیدواری کرد: امسال نیز فرهیختگان قرآنی از دانشگاه علوم پزشکی یزد مقام‌های خوبی در این جشنواره کسب کنند. برگزیدگان مرحله دانشگاهی دانشکده پرستاری میبد و همچنین بیمارستان شهید بهشتی تفت در جشنواره کشوری قرآن و عترت هدهد مورد تجلیل قرار گرفتند.

طباطبایی همچنین برگزاری محافل انس با قرآن، تجلیل از برگزیدگان جشنواره رایحه ظهور و برگزیدگان قرآنی دانشکده پیراپزشکی ابرکوه، برگزاری مسابقه کتابخوانی «تفسیر سوره فجر» ویژه دانشجویان، برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن کریم ویژه دانشجویان و کارمندان دانشگاه را از دیگر  برنامه‌های اجرا شده در سال جاری برشمرد.

کارشناس قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی به مناسبت‌های مذهبی، برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه اعضای هیئت علمی با موضوع «تلخیص کتاب» و اطلاع رسانی فراخوان و ثبت‌نام در دوره آموزشی «حفظ تدبر محور» را از دیگر برنامه‌های امسال عنوان کرد.

طباطبایی از آغاز ثبت‌نام بیست‌ و هفتمین دوره از جشنواره قرآنی هدهد در تاریخ ۱۰ آبان ماه امسال خبر داد و تقدیر از نخبگان قرآنی، برپایی نمایشگاه آثار قرآنی دانشگاه علوم پزشکی یزد را از جمله فعالیت‌های قرآنی انجام شده همزمان با هفته عفاف و حجاب دانشگاه علوم پزشکی یزد برشمرد.

وی، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب به مناسبت هفته قرآن و عترت، اطلاع‌رسانی برگزاری مسابقه «تفسیر سوره واقعه» را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و با اشاره به مشارکت و همکاری در طرح ملی حفظ قرآن کریم دانشگاهیان از تیرماه سال جاری تاکنون گفت: این طرح ویژه دانشجویان، اساتید، کارمندان و خانواده‌هایشان اجرا می‌شود و حافظان می‌توانند از برخی امتیازات شامل استفاده از تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، اخذ مدرک‌ کارشناسی، کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم قرآنی بدون تحصیل در دانشگاه استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha