ارسال 139 کتاب به ششمین دوره جایزه کتاب سال ایلام
کد خبر: 4105531
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

ارسال 139 کتاب به ششمین دوره جایزه کتاب سال ایلام

معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: 126 عنوان کتاب چاپ شده به زبان فارسی و ۱۳عنوان به زبان کُردی، از سوی مؤلفان و ناشران بومی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه ششمین دوره جایزه کتاب سال ایلام ارسال شده است.

کتاببه گزارش ایکنا از ایلام، امروز،  منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امروز ۱۷ آذر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این دوره جایزه کتاب سال استان ایلام با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با هدف توسعه فرهنگ نشر، معرفی آثار فاخر اهالی قلم و نشر و ترویج کتابخوانی در استان در دو بخش زبان فارسی و کردی در هفته پژوهش برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به رشد آماری ارسال اثر به دبیرخانه جایزه کتاب سال استان گفت: بررسی ۱۳۹ عنوان کتاب در  دو بخش ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال، رشد ۸۳ درصدی آثار بررسی‌شده را شاهد بودیم.
 
معاون فرهنگی و رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ۱۲۶ عنوان کتاب چاپ شده به زبان فارسی و ۱۳عنوان به زبان کُردی، از سوی مؤلفان و ناشران بومی در حوزه‌ها و موضوعات مختلف به دبیرخانه استان ارسال شد که پس از ارزیابی داوران کشوری و مشخص شدن آثار منتخب و دریافت نتایج نهایی، آیین اختتامیه با همکاری موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار خواهد شد.
 
وی درباره محتوای کتاب‌های ارسال شده به دبیرخانه گفت: ادبیات (شعر و داستان)، تاریخ شفاهی جنگ کودک و نوجوان، روان‌شناسی، شیمی، انرژی، محیط زیست، حقوق، جغرافیای شهری، خاطرات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، تاریخ معاصر و... موضوعات کتاب‌های ارسالی به دبیرخانه ششمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha