سازمان دارالقرآن با همراهی بخش مردمی برنامه‌ زمین‌‌مانده ندارد + صوت
کد خبر: 4105712
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
حجت‌الاسلام حریزاوی:

سازمان دارالقرآن با همراهی بخش مردمی برنامه‌ زمین‌‌مانده ندارد + صوت

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی بودجه این سازمان از آماده شدن طرح تحول سازمان تا پایان این ماه خبر داد و گفت: برخی از برنامه‌های سازمان به بخش مردمی سپرده شده و تقریباً برنامه زمین‌مانده نداریم. یک سری از برنامه‌ها قدیمی است که نیاز به بازتعریف دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا، مبنی بر مهمترین برنامه‌های سازمان در جهت تحول و خبر‌های امیدوارکننده از آینده این سازمان اظهار کرد: طرح تحول سازمان دارالقرآن آماده شده است و تا پایان این ماه در هیئت امنای سازمان تصویب خواهد شد؛ لذا بهترین خبر‌ها را پس از اجرای طرح تحول، برای سال آینده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اصلی‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال آتی گفت: در حوزه رویدادپردازی، نوآوری‌های قرآنی و فعالیت‌های مربوط به اهل سنت و همچنین فعالیت‌هایی حول موضوعات جهان اسلام، اقداماتی صورت گرفته که گزارش برخی از آن‌ها منتشر شده است یا به زودی منتشر خواهد شد.

تأسیس پایگاه‌های قرآنی 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: فعالیت‌های متعارف سازمان دارالقرآن در حوزه ارزیابی و اعطای مدرک حفظ عمومی و تخصصی قرآن و توسعه مؤسسات و خانه‌های قرآن، به ویژه تأسیس پایگاه‌های قرآنی در حال اجرا است که مطابق دستورالعمل شورای توسعه فرهنگ قرآنی و بر اساس سامانه‌های طراحی شده در حال انجام است.

افزایش ۱۰ درصدی بودجه سازمان

حریزاوی درباره وضعیت بودجه این سازمان و تغییرات احتمالی آن گفت: تا پایان سال حدود ۱۰ درصد به بودجه سازمان دارالقرآن از سوی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی افزوده خواهد شد، منتهی میزان این بودجه با اهداف سازمان از بدو تأسیس بسیار فاصله دارد. امیدواریم در بودجه سال آینده دولت، برای بخش امور قرآنی شاهد تحول باشیم. در جلساتی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع بوده‌ایم.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی درباره تعیین و تکلیف برخی برنامه‌های زمین‌مانده سازمان دارالقرآن گفت: برخی از برنامه‌ها به مجموعه‌های مردمی سپرده شده است و تقریباً برنامه زمین مانده نداریم. یک سری از محور‌ها برنامه قدیمی است که نیاز به بازتعریف دارد و ما نیز به دنبال تعریف جدیدی از این فعالیت‌ها هستیم که در آینده نسبت به آن‌ها توضیحات بیشتری ارائه خواهد شد.

کد

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha