۱۶ اثر صنایع‌دستی سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد
کد خبر: 4106355
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

۱۶ اثر صنایع‌دستی سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۶ اثر صنایع دستی استان موفق به دریافت مهر اصالت ملی شد.

۱۶ اثر صنایع‌دستی سمنان مهر اصالت ملی دریافت کرد

به گزارش ایکنا از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امروز، 21 آذر، در جمع خبرنگاران گفت:  ۲۸ اثر صنایع‌ دستی استان در ششمین دوره جلسات داوری مهر اصالت ملی شرکت کرد و بیشتر از نیمی از این آثار موفق به دریافت این نشان ملی شد.

وی ادامه داد: ۱۶ اثر فاخر استان شامل سفال و سرامیک، گره چینی، مسگری، چنگوم‌سازی، تولیدات چرم دست‌دوز، چاپ قلمکار، و دست‌بافته‌های سنتی، بعد از داوری، به لحاظ کیفیت و اصالت در طراحی و حفظ ارزش‌های فرهنگی مهر اصالت تولید دریافت کردند.

سلطانی‌پور با بیان اینکه در این دوره مریم صفانیا در رشته گره چینی، هوتن نجفی هاشمی در رشته سفال سنتی لعاب‌دار، فرتاش فریبرز در رشته سفال سنتی لعاب‌دار و سید امین طاهری در رشته مسگری، موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند یادآور شد: علی‌اکبر ترحمی در رشته ساخت ساز سنتی، زهره‌سادات حسینی مبین در رشته تولیدات چرم دست‌دوز، سیده معصومه شاهچراغ در رشته چاپ قلمکار و سید حسن متولیان در رشته چنگوم، موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

سرپرست معاونت صنایع‌ دستی استان متذکر شد: خیرالنساء صمدیان در رشته شماره‌دوزی ابریشم، محمداسماعیل صبوری در رشته پارچه‌های دست‌بافته و سیده فاطمه خادمیان در رشته پارچه‌بافی سنتی و دست‌بافته سنتی، از دیگر هنرمندان استان هستند که در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت ملی شده‌اند.

سلطانی‌پور با بیان اینکه بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در ۵۲ رشته صنایع‌دستی در این استان فعالیت دارند، متذکر شد: تاکنون ۴۴ اثر صنایع‌دستی استان سمنان مهر اصالت ملی و بین‌المللی گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha