هویت حقیقی جامعه را به جوانان امروزی معرفی کنیم
کد خبر: 4107029
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳

هویت حقیقی جامعه را به جوانان امروزی معرفی کنیم

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امروز جوانان کشور به خصوص جوانانی که در اغتشاشات حضور داشتند، هیچگونه اطلاعی از گذشته نداشتند، زیرا هیچگونه اطلاعاتی در اختیار جوانان گذاشته نشده است. اکنون وظیفه ما این است که با ایجاد چنین جریاناتی هویت حقیقی جامعه خود را به جوانان امروزی معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود طباطبایی مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود طباطبایی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، صبح امروز در بیمارستان امام رضا مشهد در مراسم گرامیداشت ۲۳ آذرماه، سالروز تهاجم عوامل مزدور رژیم شاه به این بیمارستان، اظهار کرد: می‌خواهم اشاره کنم به آن لایه‌های عمیق‌تر حادثه ۲۳ آذر که در نتیجه شکل‌گیری تفکری بین آحاد مردم از جمله جامعه پزشکی بود. اگر بنا باشد تفکر ۲۳ آذرماه ۵۷ را مورد بازخوانی قرار دهیم، چیزی جز شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی نیست که از همان دوران تا به امروز پیوسته به این شعار تأکید می‌شود. بنابراین این تفکرات رخداد  ۲۳ آذر ۵۷ را رقم زد.

وی ادامه داد: مهم‌تر از حرکت انقلابی استمرار این حرکت انقلابی است. در بسیاری از نقاط دنیا که انقلابی رخ می‌دهد شاهد عقب‌نشینی سردمداران این انقلاب و مردم بوده‌ایم که در نهایت منجر به نافرجام بودن آن انقلاب‌‌ها شده است. در صورتی که انقلاب اسلامی با تفکری به رهبری امام خمینی شکل پیدا کرد و شاهد این هستیم که ارکان انقلاب همچنان بر شعار آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی تأکید می‌کند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تأکید به آرمان‌های انقلاب اسلامی به کارگزاران و عموم مردم بیان کرد: یکی از رسالت‌های نسل انقلابی دیروز نسبت به مخاطبان امروز تأکید بر آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی برای نسل امروزی است. اصل حرکت انقلابی مبتنی بر اسلامیت و حاکمیت دین و همچنین در راستای استقلال و آزادی کشور است.

طباطبایی افزود: آنچه که در فضای کشور در چند ماه اخیر اتفاق افتاد، متأسفانه چیزی جز ناامنی و کشته شدن حدود ۲۰۰ نفر از هم‌وطنان به ناحق نبوده است. آزادی به این معنا نیست، آزادی یعنی گفت‌و‌گوهای درون دانشگاهی اما اینکه اکنون به معنی آزادی شاهد اغتشاش و کشته شدن هموطنانی باشیم نمی‌توان نام آن را آزادی گذاشت. این بیشتر به نام آزادی انسان را قربانی کردن است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با گذشت 44 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری چنین جلساتی بسیار ضرورت دارد، اما برگزاری این جلسات باید همراه با بازخوانی آرمان‌ها و اهداف انقلاب باشد. برگزاری چنین جلساتی نشان‌دهنده اتحاد جامعه پزشکی با عموم مردم و در کنار آنها بزرگواران و اساتید حوزه علمیه خراسان بوده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زمانی که جامعه پزشکی خود را در کنار مردم دید و ارتباط تنگاتنگی بین جامعه پزشکی با علما و روحانیت به وجود آمد، این تفکرات منجر به یک حرکت انقلابی شد و امروز باید در همان مسیر حرکت کنیم.

طباطبایی بیان کرد: اکنون بنده تشکیل موزه دانشگاه را به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد می‌کنم. امروز جوانان کشور به خصوص جوانانی که در اغتشاشات حضور داشتند، هیچگونه اطلاعاتی از گذشته نداشتند، به دلیل اینکه هیچگونه اطلاعاتی در اختیار جوانان گذاشته نشده است. اکنون وظیفه ما این است که با ایجاد چنین جریاناتی هویت حقیقی جامعه خود را به جوانان امروزی معرفی کنیم. کسانی که دوران انقلاب اسلامی را تجربه کرده‌اند، باید در ادامه حرکت انقلابی سال ۵۷ آن دوران استبداد را به جوانان بشناسانند.

وی اظهار کرد: همه ما مسئول هستیم تا دانشجویانی که تحت تأثیر رسانه‌های غرب قرار گرفته بودند و  یک روحیه ناامیدانه نسبت به آینده خود و کشور داشته‌اند را با واقعیت‌ها رو‌به‌رو کنیم. آمار اساتید برتر دانشگاه فردوسی مشهد در کشور بسیار زیاد است، همچنین در دوران کرونا علوم پزشکی مشهد افتخارات بسیاری در سطح مباحث دارویی کسب کرده‌اند. در حیطه‌های مختلف اتفاقات خوبی افتاده است این دوران می‌گذرد این چنین رخدادها پیوسته باید برای جوانان تاکید بسیاری شود و صرفا جنبه نمادین نداشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: مقام معظم هبری در طول سال سه دیدار‌‌ از جمله با مردم قم در دی ماه و مردم تبریز در ۲۹ بهمن ماه که هر دو در سال ۵۶ رخ داده است و همچنین یک دیدار با مردم اصفهان در ۲۵ آبان ماه دارند. بنابراین ارزش ۲۳ آذر سال ۵۷ کمتر از قیام ۱۹ دی و ۲۹ بهمن ماه سال ۵۶ نیست و این سزاوار مردم مشهد است که به دیدار مقام معظم رهبری بروند تا چنین روزی را به‌عنوان روز ملی مشهد نام‌گذاری کنند و این یک جنبه هویت‌بخشی برای جامعه پزشکی خراسان رضوی دارد.

انتهای پیام
captcha