جدال دشمنان با شجاعت و امید ایرانیان
کد خبر: 4107065
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
در برنامه «تا آسمان» مطرح شد

جدال دشمنان با شجاعت و امید ایرانیان

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام‌حسن‌(ع) قزوین گفت: دشمنان دو بال جدی تفکر مقاومت مردم ایران را در شجاعت و امیدواری یافته‌اند که با تمام توان و با به‌کارگیری ایادی شیطانی خود در پی تضعیف آن هستند.

مهدی جو مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی مهدی‌جو، مسئول نمايندگی ولی‌فقيه در سپاه ناحيه امام‌ حسن(ع) قزوين، شب گذشته، 23 آذرماه با حضور در برنامه «تا آسمان» شبکه استانی صدا‌وسیمای مرکز قزوین به تشریح شجاعت در معنای واقعی آن پرداخت و گفت: ‌شجاعت یعنی غلبه منطقی بر ترس موجود و طبیعی و اگر جامعه و ملتی مجهز به شجاعت منطقی نباشد آسیب‌پذیر شده و لطمات جبران‌ناپذیری خواهد دید.

وی اظهار کرد: دنیای غرب اذعان داشتند که ایرانیان با شجاعت خود پیروز میدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شدند و ما باید این سپر دفاعی و این روحیه شجاعت و سلحشوری را از آنان بگیریم تا مغلوب خواسته‌های ما شوند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام‌حسن‌(ع) قزوین بیان کرد: روحیه شجاعت، سنگربندی و دیوار مقاومت جامعه در برابر زیاده‌خواهی دشمنان است که موجب شده با امکانات متعدد سعی در تخریب آن داشته باشند؛ این روحیه ایرانیان نشئت گرفته از قیام عاشورایی امام حسین(ع) است و از سوی دیگر دشمنان در سناریوهای خود در پی از بین بردن روحیه امیدواری در جامعه هستند که آن را نشئت گرفته از روحیه انتظار و لحظه‌شماری برای ظهور مهدی‌موعود(عج) می‌دانند.

جدال دشمنان با شجاعت و امید ایرانیان

وی یادآور شد: دشمنان دو بال جدی تفکر مقاومت ما را در شجاعت و امیدواری یافته‌اند که با تمام توان و با به‌کارگیری ایادی شیطانی خود در پی تضعیف آن هستند.

مهدی‌جو تصریح کرد: شجاعت بر سه پایه استوار است؛ پایه اول شجاعت، «منطق و استدلال» است، چه خوب است که نسل جدید و جوان ما هیچ چیز را بدون استدلال و دلیل منطقی نپذیرد و نسل پیشکسوت هم بداند جوانی که به‌دنبال اقناع ذهن خود است، نسلی بالنده و شکوفا خواهد شد و خداوند هم درِ تقلید را بر روی مسائل منطقی که نیاز به استدلال و باورپذیری دارد بسته است.

وی افزود: پایه دوم شجاعت «جمع‌پذیری» است؛ تمام انبیاء الهی و ائمه معصومین(ع) که در زمانه خود از شجاع‌ترین افراد بودند، با منطق و استدلال عمل می‌کردند و همیشه معتقد به حرکت جمعی بودند، چراکه جمع شجاعت‌زاست و اثربخشی بیشتری دارد. شجاعت جمعی باید حرکات ماندگار اجتماعی را رقم بزند. دین در تمام موارد همچون، نماز و حج و کار خیر دعوت به حرکت جمعی کرده است.

ترویج فردگرایی عامل تضعیف ایران

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه امام‌حسن‌(ع) قزوین گفت: دشمن در مقابل این مهندسی دینی الهی که با فرهنگ ایرانی ما بسیار تناسب دارد حرکت فردگرایی یا زندگی سلولی را مطرح کرد و در پی کاستن از تعاملات است «این مشکل خودته» یا «هر طور که دوست داری رفتار کن» اصطلاح‌های رایج این طرز تفکر است، یعنی نگاه اجتماعی را کم کن و فردگرا باش که اگر این طرز تفکر منتشر شود، تنفرها، خودخواهی‌ها، حق‌خوری‌ها و زیرآب‌زنی‌ها فراوان خواهد شد و یک نوع ترس عمومی جامعه را فرا خواهد گرفت.

مهدی‌جو ضمن بیان اینکه پایه سوم شجاعت، هدف‌گذاری نقطه به نقطه است، اضافه کرد: هدف‌گذاری نقطه به نقطه در مقابل دو غلط رایج قرار دارد، یکی زندگی بی‌هدف و بی‌انگیزه و دیگری نتیجه‌گرایی؛ نتیجه‌گرایی ترسیم زندگی صفر یا صدی است یعنی یا از نظر من فردی موفق هستی و یا هیچ ارزش و جایگاهی نزد من نداری.

نتیجه‌گرایی یأس به دنبال دارد

وی افزود: برخلاف تصور عمومی، نتیجه‌گرایی دو حاصل غلط و ناصحیح دارد، اول اینکه آنقدر هدف مهم می‌شود که به هر طریقی باید به آن دست یافت و هدف است که وسیله را توجیه می‌کند و دوم اینکه کسانی‌ که نتیجه‌گرا تربیت می‌شوند اگر به نتیجه مورد نظر خود یا دیگران دست پیدا نکنند، مأیوس شده، شکست‌ می‌خورند و فرو می‌ریزند.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: ما باید در تربیت به‌جای نتیجه‌گرایی، هدف‌گذاری نقطه به نقطه را جایگزین کنیم تا فرد را گام به گام و با تجمیع موفقیت‌های کوچک و تدریجی به هدف اصلی برسانیم. فرزندان باید در زمان انجام کار خطا در محیط خانواده طعم شیرین راست‌گویی و شجاعت و طعم تلخ بزدلی و دروغگویی را بچشند. شجاعت یعنی فرزند ما از صداقت بیان خود حس پیروزی و موفقیت و آزادی را تجربه کند، باید شجاعت و راستی‌گرایی را با استدلال به فرزندان آموخت.

وی در پایان تعاریف متعددی از شجاعت ارائه کرد و گفت: شجاعت پذیرش حق و آثار آن است، شجاعت توان رفتن به سمت حق و پرداخت هزینه در این مسیر است، شجاعت پذیرش مسئولیت است، شجاعت پذیرش نظرات دیگری در کنار عقاید خود است، شجاعت توان فهمیدن باختِ موقت است، شجاعت فهمیدن توان دوباره برخاستن است، شجاعت صبر و حوصله و گام به گام به موفقیت رسیدن است و شجاعت از خودگذشتگی است.

انتهای پیام
captcha