برگزاری جشنواره ملی «کارآفرینی پته» در سیرجان
کد خبر: 4107586
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲

برگزاری جشنواره ملی «کارآفرینی پته» در سیرجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی پته در شهرستان سیرجان با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر خبر داد.

پته کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی پته در شهرستان سیرجان با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر خبر داد.

وی افزود: این جشنواره در دو بخش هنری و کاربردی و خلاقانه برگزار می‌شود به‌طوری‌که در بخش هنری، هنرمندان آثار فاخر و ارزشمند خود را به این جشنواره ارسال می‌کنند و در بخش کاربردی و خلاقانه نیز آثاری دریافت می‌شود که در تولید آنها خلاقیت به کار برده شده و جنبه کاربردی هم داشته باشد.

فعالی با اشاره به اینکه در این راستا به‌زودی سه کمیته اقتصادی، علمی و هنری تشکیل شده و اعضای آن و داورهای این جشنواره نیز تعیین می‌شود، افزود: فراخوان برای برگزاری این جشنواره از ابتدای دی‌ماه تا اواخر اسفندماه سالجاری و اختتامیه آن در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد بود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها معرفی صنایع‌دستی استان کرمان بوده که خوشبختانه جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha