برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۸۰ هیئت مذهبی بانوان زنجان
کد خبر: 4109880
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه در ۸۰ هیئت مذهبی بانوان زنجان

کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برنامه‌های عزاداری با حضور اقشار مختلف بانوان در محلات و مناطق شهری و روستایی با همکاری ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان زنجان برگزار می‌شود.

عزاداری ایام فاطمیه

کبری ایمانی کارشناس فرهنگی بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در سال‌روز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه در زنجان، اظهار کرد: برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در قالب جلسات سخنرانی و روشنگری، مداحی و محافل قرآنی‌ها با حضور اقشار مختلف بانوان در محلات و مناطق شهری و روستایی با همکاری ۸۰ هیئت مذهبی بانوان در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی به اهمیت تبیین سبک زندگی فاطمی در جامعه تاکید کرد و گفت: عفت و حیا، دفاع از حریم ولایت و دفاع از ولی خدا، دعا برای همسایه، احترام به همسر، تربیت صحیح فرزند، روشن‌گری، حضور جدی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی از مؤلفه‌ها و شاخصه‌های حضرت فاطمه زهرا(س) بود و باید به صورت علمی و عملی تبیین شود.

کارشناس فرهنگی بانوان بر راهکارهای ترویج سبک زندگی فاطمی در عصر کنونی و متناسب با شرایط روز جامعه تاکید کرد و گفت: خانواده اولین نهادی است که می‌تواند به تبیین و ترویج سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشد. بنابراین والدین نقش مهمی در تربیت فرزندان‌شان با سبک و سیاق زندگی فاطمی بر عهده دارند؛ لذا باید آگاهی، دانش و شناخت کافی از زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) داشته باشند تا بتوانند به تربیت فرزندان‌شان براساس سبک زندگی فاطمی بپردازند.

ایمانی به مراکز تأثیرگذار در تربیت دینی اشاره و اظهار کرد: مساجد، حوزه‌های علمیه، مدارس، مراکز آموزش عالی و گروه‌های اجتماعی و مذهبی می‌توانند در ترویج سبک زندگی فاطمی نقش مهمی داشته باشند که در این میان اقدام عملی و رفتاری تأثیر بیشتری نسبت به بحث و موعظه دارد بنابراین این مراکز و نهادها به ویژه خانواده‌ها باید با رفتار و عملکرد خود آموزه‌ها و سبک زندگی فاطمی را برای نسل جوان ترویج کنند.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: الگوها و آموزه‌های زندگی سبک فاطمی همه برگرفته از آموزه‌های دینی است و حضرت فاطمه زهرا(س) به صورت کامل تمام اصول زندگی فردی، خانوادگی، سیاسی و اجتماعی یک مسلمان را در زندگی خویش پیاده کرده‌اند و یک الگوی عملی برای افراد جامعه محسوب می‌شود؛ لذا باید شیوه و منش زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را با شیوه‌های عملی و کاربردی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان تبیین کنیم.

انتهای پیام
captcha