پیشمرگان کرد مسلمان یکی از بزرگترین پشتیبان‌های انقلاب هستند
کد خبر: 4109957
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

پیشمرگان کرد مسلمان یکی از بزرگترین پشتیبان‌های انقلاب هستند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آحاد ملت ایران پشتوانه نظام هستند، در این میان پیشمرگان کرد مسلمان یکی از بزرگترین پشتیبان‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند.

پیشمرگان کرد مسلمان یکی از بزرگترین پشتیبان‌های انقلاب هستند به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی‌اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامیدر آیین چهلم شهدای امنیت بوکان که 5 دی در سالن سردار سلیمانی بوکان برگزار شد، گفت: آحاد ملت ایران در طول سال‌های گذشته اثبات کرده‌اند، پشتیبان انقلاب اسلامی هستند، در این میان پیشمرگان کرد مسلمان یکی از بزرگترین و موثرترین پشتیبان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه در ایام فاطمیه قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س) را تسلیت گفت و افزود: جوانان باید تاریخ انقلاب را به صورت عمیق از منابع موثق مطالعه کنند، چون رویدادهای چند سال گذشته در کشورمان بسیار حایزاهمیت است، حاوی درس‌های بسیار بزرگ و مهمی برای نسل جدید ما است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر لزوم مطالعه تاریخ اعصار گذشته و سلسله‎‌های مختلف تاکید کرد و بیان داشت: حکومت صفوی، نحوه شکل‌گیری آن و جنگ چالدران را باید جوانان مطالعه کنند، تا متوجه شوند، ایران چه رخدادهای مهمی را پشت‌سر گذاشته و به برهه کنونی رسیده است.

پورجمشیدیان بر لزوم عبرت گرفتن از تاریخ تاکید کرد و افزود: بهره گرفتن از تاریخ اقدام موثری است، که می‌تواند برای آینده راه‌گشا باشد، همان‌طورکه  انقلاب اسلامی مهم‌ترین نمونه از برگ‌های متعدد تاریخ برای آینده و آیندگان است؛ انقلاب پیشینه‌ای هزار ساله دارد، چون همه بزرگان طی هزار سال گذشته تلاش می‌کردند، احکام دینی در جامعه حاکم شود، که درنهایت این مهم با شکل‌گیری انقلاب به حقیقت می‌پیوندد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه، در طول جنگ‌های دوران قاجار، قبل و بعد از آن ۸۰۰ هزار کیلومترمربع از کشورمان به واسطه بی‌لیاقتی شاهان قاجار جدا شد، این فقط یک نمونه حقیقی و انکارناپذیر از مصیبت‌هایی است، که حاکمان نالایق این سرزمین جدای از رنجی که بر مردم تحمیل کردند، بر سر این سرزمین آورده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نقش مهم شهرهای کردنشین در شکل‌گیری و برقراری امنیت پایدار در انقلاب و کشور اشاره کرد و گفت: مناطق کردنشین همچنان که امامین انقلاب بارها گفته‌اند، دژ مستحکم انقلاب هستند و گواه این مهم هزاران شهیدی است، که این سرزمین پاک و مقدس تقدیم انقلاب و امنیت آن کرده است.

وی به نقش روحانیون، بزرگان و علما در شهرهای کردنشین اشاره و عنوان کرد: بدون‌تردید وحدت فعلی جامعه با درایت بزرگان دین و خواص این سرزمین میسر شد و این‌ها حماسه بزرگی هستند، که اگر یک جوان فراموش کند، با مشکل حتی گمراهی روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام
captcha