شکل‌گیری فصل جدیدی از فعالیت شورای عالی قرآن نیرو‌های مسلح + صوت
کد خبر: 4110260
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
عباس سلیمی بیان کرد:

شکل‌گیری فصل جدیدی از فعالیت شورای عالی قرآن نیرو‌های مسلح + صوت

عضو حقیقی شورای عالی قرآن نیروهای مسلح با تأکید بر ضرورت پیوند قرآن با نیرو‌های مسلح از آغاز فصل جدید فعالیت‌های این شورا خبر داد و گفت: شورای عالی قرآن نیروهای مسلح با رویکرد جدید و به شکل جدی‌تر کار خودش را آغاز خواهد کرد تا خطوط کلی حرکت ما برای فعالیت‌های قرآنی اعم از تلاوت و قرائت، صوت و لحن، تدبیر در آیات، عمل به قرآن و حاکمیت سبک زندگی قرآنی در بدنه نیرو‌های مسلح شکل بگیرید.

به گزارش ایکنا، چهارم دی‌ماه، نمایشگاه دستاورد‌های قرآنی نیرو‌های مسلح با حضور سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد. این نمایشگاه با هدف نمایش دستاورد‌های چندین‌ساله قرآنی و همچنین تشکیل شورای عالی قرآنی نیرو‌های مسلح و تصمیمات جدید در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی نیرو‌های مسلح برگزار شد.

به همین بهانه گفت‌وگویی را با عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان و عضو حقیقی شورای عالی قرآن نیرو‌های مسلح داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

عباس سلیمی با اشاره به مفهوم پیوند قرآن و نیرو‌های مسلح، تأکید کرد: یکی از اولین توصیه‌های مشخص امام راحل(ره) به همه این بود که با یک دست قرآن و با دست دیگر سلاح به دست گیرید. بر همین اساس نیرو‌های مسلح هر کسی که در آن از ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع، بسیج و... خدمت می‌کند باید بداند که سرباز ساحت مقدس قرآن است و برای دفاع از این کشور تنها آمادگی و ارتقاء رزمی و حتی دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی کفایت نمی‌کند.

وی ادامه داد: هرچند هر چهار مورد این‌ها لازم است، اما کافی نیست و باید همه این‌ها بر مبنای تربیت قرآنی و دستورالعملی که خداوند بزرگ در این نامه بی‌بدیل وحی و در حقیقت برنامه خوشبخت‌سازی انسان به ما ابلاغ فرموده است شکل بگیرد تا ما بتوانیم عزت، استقلال، امنیت و تمامیت ارزی این کشور را محقق کنیم.

پیشکسوت قرآنی کشورمان تصریح کرد: البته اقدامات قرآنی به‌ویژه در بخش نیروی هوایی ارتش از سال‌های دور و از قبل از انقلاب در جریان بود که ما به خاطر داریم. به حمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ستاد مشترک نیرو‌های مسلح، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، وزات دفاع و ناجا اقدامات بسیار خوبی با هدایت روحانیون محترم عقیدتی سیاسی و پشتیبانی و حمایت سلسله مراتب فرماندهی صورت گرفت.

عضو حقیقی شورای عالی قرآن نیرو‌های مسلح ادامه داد: تدریجاً دوستان در نیرو‌های مسلح به این نتیجه رسیدند زمانی این فرایند می‌تواند حداکثر توانمندی و تاثیرگذاری خودش را نشان دهد که زیر چتر وحدت و همدلی و یکپارچگی باشد. از این رو شورای عالی قرآن نیرو‌های مسح جمهوری اسلامی ایران با تدبیر سردار سرلشکر باقری، ریاست ستاد کل نیرو‌های مسلح و هماهنگی همه فرماندهان و روحانیون عقیدتی سیاسی‌ها شکل گرفته است. به من هم این افتخار داده شد تا به عنوان عضو حقیقی و شاگر قرآن در این شورا در خدمت قرآن باشم.

سلیمی اظهار کرد: امیدوارم باتوجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در نشستی با حضور سردار باقری برگزار می‌شود، خطوط کلی حرکت ما برای فعالیت‌های قرآنی در چند مرحله اعم از تلاوت و قرائت، صوت و لحن، تدبیر در آیات قرآن و مهم‌تر از همه عمل به قرآن و حاکمیت سبک زندگی قرآنی در بدنه نیرو‌های مسلح و خانواده محترم و فداکار آن‌ها شکل بگیرید.

پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه گفت: این شورا یک جلسه قبل از این داشته، اما از امروز با رویکرد جدیدی به صورت جدید و با شکل جدی‌تر کار خودش را شروع خواهد کرد و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا تقویم زمانبندی تشکیل جلسات، برنامه‌ریزی‌هایِ میان‌مدت، کوتاه‌مدت و درازمدت طراحی شود.

وی بیان کرد: البته خوشحالی ویژه‌ای داریم و آن هم این است که، چون ساختار نیرو‌های مسلح از یک نظم و ترتیب و برنامه‌ریزی برخوردار است لذا اگر صحبت و طرحی مصوب می‌شود دیگر معطل چیزی نمی‌ماند و با قاطعیت به عنوان یک دستور اجرا خواهد شد. اگر این نظم، جدیت و قاطعیت اجرای برنامه‌ها در این برنامه فرهنگی و نورانی قرآنی هم باشد مطمئن هستم که برکات ارزشمندی را در پی خواهد داشت.

کد

وهاب خدابخشی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha