نمایش هنرهای سنتی ۱۴ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس
کد خبر: 4110996
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

نمایش هنرهای سنتی ۱۴ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس گفت: معرفی و عرضه محصولات دست‌ساز ۱۴ استان کشور تاکنون در سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس قطعی شده است.

صنایع دستیبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، بهزاد احمدی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس امروز، 10 دی به گشایش همزمان سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس همراه با دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس اشاره کرد و افزود: همزمانی این دو نمایشگاه تخصصی تأثیر بسزایی در معرفی داشته‌های فرهنگی و گردشگری ایران به خصوص استان فارس دارد و باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون حضور استان‌های همدان، زنجان، اصفهان، چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی و شمالی، رضوی، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، قزوین، اردبیل،‌ کرمان، بوشهر و گیلان را در نمایشگاه سیزدهم صنایع دستی فارس شاهد خواهیم بود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه رایزنی برای حضور دیگر استان‌های کشور همچنان ادامه دارد، گفت: استان‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند محصولات صنایع دستی  خود را در رشته‌های منبت، جواهرآلات سنتی، نمد، سفال، چاقوسازی، فرش، گلیم و گبه، خاتم، فیروزه‌کاری، معرق، تذهیب، گوهرسنگ، کاشی هفت رنگ و.... عرضه می‌کنند.

احمدی همچنین افزود: در این نمایشگاه تخصصی شهرستان‌های فارس هم شامل مرودشت، کازرون، رستم، خفر، زرقان‌، آباده، فیروزآباد و ... حضور دارند.

 وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی شیراز، اتحادیه تولیدکنندگان فارس، انجمن هنرهای سنتی و تشکل هنرمندان بسیج، جامعه کمیته امداد، ادارات کل بهزیستی و امور زندان‌های فارس نیز دارای غرفه در این نمایشگاه هستند.

 معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس همچنین تأکید کرد: این نمایشگاه صرفاً بازار فروش و عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان نیست بلکه برپایی کارگاه‌های تولید زنده محصولات، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی آموزشی از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

احمدی در ادامه سخنانش به معرفی تخصصی دو شهر جهانی فارس در حوزه صنایع دستی در این نمایشگاه  هم تاکید کرد و گفت: شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و آباده به عنوان شهر جهانی منبت در نمایشگاه سیزدهم صنایع دستی فارس به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای معرفی می‌شود.

یادآور می‌شود، سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی فارس از ۲۰ تا  ۲۳  دی‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha