هیچ نظامی کارآمدتر از جمهوری اسلامی نیست
کد خبر: 4111162
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
استاندار سیستان و بلوچستان:

هیچ نظامی کارآمدتر از جمهوری اسلامی نیست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کارآمدتر از نظام اسلامی هیچ نظامی نیست و نباید ضعف‌های خودمان را پای نظام اسلامی بگذاریم بلکه باید با تلاش و کار جهادی نظام اسلامی را به جلو ببریم.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستانبه گزارش ایکنا از استان، محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، امروز، 11 دی‌ماه در جلسه شورای اداری استان در زاهدان، گفت: این استان در زمینه کشاورزی، معدن، مرزهای آبی و خاکی، تجارت، ترانزیت و صادرات ظرفیت‌های بی‌شماری دارد که فعال کردن این ظرفیت‌ها برای توسعه همه جانبه این نقطه از ایران اسلامی در اولویت قرار دارد.
 
استاندار افزود: در بحث مسئولیت، نظام اسلامی بار سنگینی بر دوش همه ما قرار داده که اگر بار این مسئولیت را با نگاه توحیدی به جلو ببریم قطعاً کار برای ما آسان می‌شود، یکی از نگاه‌های توحیدی این است که با مردم و مجموعه خودمان صادق باشیم و مسئله بعدی انسجام و عمل به فرمایش قرآن است که در این صورت در مسئولیتی که هستیم می‌توانیم موفق عمل کنیم.
 
کرمی ادامه داد: انسجام، خداباوری و برادری باعث می‌شود که خداوند به‌کار و ‌فکر ما برکت دهد و در این صورت کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد، اگر برای خدا کار کردیم خداوند متعال ما را بالا می‌برد و اگر برای تعریف از خود باشد که معلوم نیست گرفتار چه عواقب سختی خواهیم شد پس در همه حال باید خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خودمان ببینیم.
 
وی با بیان این مطلب که کارآمدتر از نظام اسلامی هیچ نظامی نیست و نباید ضعف‌های خودمان را پای نظام اسلامی بگذاریم بلکه باید با تلاش و کار جهادی نظام اسلامی را به جلو ببریم، تصریح کرد: اراده‌ها را باید در زمینه کار کردن قوی کنیم اگر دشمن احساس کرد و یا اگر اراده‌های ما را تضعیف و از بین ببرد دیگر نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.
 
استاندار اضافه کرد: سیستان و بلوچستان در تمام زمینه‌ها قویست و حرف برای گفتن دارد که باید از ظرفیت‌های این استان در جهت توسعه همه جانبه آن و همچنین برای بر طرف کردن بسیاری از نیازهای کشور از آن استفاده است. استان دارای ظرفیت نیروی انسانی و مرزی است که به فضل الهی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های مرزی به توفیقاتی دست یافتیم که این رشد باید چند برابر شود.
 
وی با بیان اینکه اگر پهنه معدنی به کسی واگذار شده و نتوانسته تا کنون کاری انجام دهد باید آن پهنه از او گرفته و به یک فرد توانمند واگذار شود، تصریح کرد: ما که نمی‌توانیم توسعه و پیشرفت استان را معطل یک فرد نگه داریم، فرآوری در بحث مواد معدن در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و باید صنایع تبدیلی در این زمینه برای بهره‌وری بیشتر ایجاد شود.
 
استاندار با اشاره به تلاش و کار جهادی در سیستان و بلوچستان گفت: در ادارات نباید دچار روزمرگی شویم و این بدترین نوع نظام اداری است که هیچ ثمره‌ای در بر نخواهد داشت، برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌نظیری که در سیستان و بلوچستان قرار دارد باید ظرفیت مردمی را پای کار بیاوریم در این صورت به موفقیت دست خواهیم یافت.
 
کرمی در ادامه گفت: در صدور مجوزها باید تسریع شود تا سرمایه‌گذار از حضور در این استان برای سرمایه‌گذاری پشیمان نشود و این کار به توفیق الهی انجام خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: من با قدرت در سیستان و بلوچستان در پیشبرد اهداف توسعه‌ای عمل می‌کنم و اگر مدیران جایی با مانعی رو به رو شدند حتماً مطرح کنند تا کار تسریع شود، مدیران دستگاه‌های اجرایی در بحث پیشبرد کارهای سیستان و بلوچستان به طور جد از وزارتخانه‌های خودشان پیگیر منابع باشند و در این زمینه از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی کارها را به‌طور مستمر پیگیر باشند تا مشکلات این استان را حل کنیم، افزود: آینده سیستان و بلوچستان روشن است و به عنایت الهی امیدوار هستیم. ارائه آمار و گزارش خوب است اما ما در کف میدان این آمار را بررسی خواهیم کرد.
 
کرمی گفت: برای حل مردم سیستان و بلوچستان در زمینه بنزین و نان دستور دادیم تا تعداد پمپ بنزین‌ها و نانوایی‌ها افزایش یابد تا مردم ساعت‌ها در صف‌ها معطل نشوند.
انتهای پیام
captcha