۳۰ مدرسه در یزد فاقد نمازخانه هستند
کد خبر: 4112379
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸

۳۰ مدرسه در یزد فاقد نمازخانه هستند

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اعلام مفروش شدن تمامی مدارس استان به فرش سجاده‌ای، گفت: هم اکنون ۳۰ مدرسه در سطح استان فاقد نمازخانه هستند و این مهم همت خیران و مسئولان را می‌طلبد.

سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، امروز، 15 دی‌ماه در هشتمین اجلاس استانی نماز گفت: اجلاس استانی نماز هر سال در یکی از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، بنابراین سال گذشته در اشکذر و امسال در ابرکوه برگزار می‌شود.

وی شعار امسال اجلاس استانی نماز را «نماز، مدرسه، دانشگاه و خانواده» بیان کرد و افزود: اجلاس استانی نماز امسال دو ویژگی متفاوت دارد و لذا در ابتکاری که صورت گرفت، میز خدمت مسئولان در حاشیه اجلاس نماز برپا شد و 50 نفر از مدیران استان به برکت برگزاری این اجلاس در خدمت مردم بودند. همچنین مسئولان ستاد اقامه 10 وزارتخانه‌ در این اجلاس حضور دارند و پاسخگوی سؤالات مردم هستند.

موسوی با اشاره به خروجی اجلاس سال گذشته، گفت: مدارس استان به 34 هزار متر فرش سجاده‌ای نیاز داشت که چند سال پیش استاندار وقت 17 هزار متر فرش سجاده‌ای تهیه و 17 هزار متر دیگر باقی مانده بود و الحمدالله به برکت برگزاری هفتمین اجلاس نماز، این مقدار تهیه و تمام مدارس استان در آینده‌ای نزدیک مفروش به فرش سجاده‌ای می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اهتمام به اقامه نماز به‌ویژه در بین نسل جوان باید مقدمات آماده باشد بیان کرد: یزد تنها استانی است که تمام مدارس مفروش به فرش سجاده‌ای می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد اظهار کرد: اکنون 30 مدرسه به نمازخانه نیاز دارند و البته مدارسی که جدیداً ساخته می‌شود، ساخت نمازخانه در اولویت نوسازی مدارس قرار دارد و لذا تأمین نمازخانه برای مدارسی که از گذشته ساخته شده، همت خیران و مسئولان را می‌طلبد و ان‌شاءالله در اجلاس نماز سال آینده بتوانیم برخورداری تمامی مدارس استان از نمازخانه‌ را اعلام کنیم.

انتهای پیام
captcha