20 درصد مدارس البرز فاقد نمازخانه هستند
کد خبر: 4112396
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

20 درصد مدارس البرز فاقد نمازخانه هستند

رئیس ستاد اقامه نماز البرز با اعلام مفروش‌شدن تمامی مدارس استان به فرش سجاده‌ای گفت: هم اکنون 20 درصد مدارس استان فاقد نمازخانه هستند و این مهم همت خیران و مسئولان را می‌طلبد.

حجت الاسلام ابوالفضل مرادی رئیس ستاد اقامه نماز البرز

حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: هم اکنون 20 درصد مدارس استان فاقد نمازخانه هستند و این مهم همت خیران و مسئولان را می‌طلبد.

مرادی بیان کرد: نماز جماعت در ۹۷ درصد از مدارس استان درحال برگزاری است اما برخی از مدارس از حضور روحانیان بی‌بهره هستند.

وی با اشاره به اینکه لازم است که در هر مدرسه یک روحانی خوش فکر و به روز جهت اقامه نماز حضور داشته باشد، گفت: ۸۱ درصد از نمازهای جماعت در مدارس استان با حضور خود فرهنگیان اقامه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: مسیر آینده سعادتمند از مدرسه می‌گذرد و اگر به دنبال این هستیم که نسل آینده‌‌ساز ما به یک زندگی پاک و مطلوب دست پیدا کند باید به مدرسه توجه جدی داشته باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز گفت: افرادی که از دوران نوجوانی به نماز توجه دارند در آینده انسان‌های مومن و خلاق می‌شوند. باید تلاش کنیم تا تمام مدارس استان به اقامه نماز دانش‌آموزان مزین شود چراکه این مسئله می‌تواند آینده کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امسال 140 هزار دانش‌آموز به صورت عملی نماز را آموزش دیدند و ۱۸ هزار دانش‌آموز در بحث تقلید و مرجع شناسی آموزش‌های لازم را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha