واژه‌های عزت و ذلت در ادبیات اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند
کد خبر: 4112880
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲

واژه‌های عزت و ذلت در ادبیات اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دو واژه عزت و ذلت در ادبیات اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد از ذلت فاصله بگیرد قطعاً هزینه‌های سنگینی را برای به دست آوردن عزت پرداخت خواهد کرد.

اسلامی نماینده قزوین در خبرگان

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، در شورای اداری شهرستان قزوین که شنبه ۱۷ دی در فرمانداری قزوین برگزار شد، گفت: دو واژه عزت و ذلت در متون اسلامی و کلمات اهل‌بیت (ع) بسیار ذکر شده است و در ادبیات اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر جامعه‌ای بخواهد از ذلت فاصله بگیرد قطعاً هزینه‌های سنگینی را برای به دست آوردن عزت پرداخت خواهد کرد. جامعه‌ای که پایه‌های ذلت را از بین ببرد در دنیا عزیز است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از ایده‌پردازان الجزایری در خصوص ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید که بعد از انقلاب نخست وزیر وقت ایران وارد نیویورک می‌شود و در سازمان ملل شرکت می‌کند و خبرنگاران به کارتر می‌گویند که نخست وزیر ایران به نیویورک آمده بنای ملاقات دارید؟ کارتر تمایلش را اعلام می‌کند و خبرنگاران خودشان را به محل اقامت شهید رجایی می‌رسانند و می‌گویند که کارتر تقاضای ملاقات کرده است، شهید رجایی می‌گوید وقت من وقف ملت ایران است، ملت من چنین اجازه‌ای به من نداده است که وقتم را صرف فردی چون کارتر کنم. الجزایری می‌گوید قبل از انقلاب منت و تقاضا از ایران بود و امریکا بی‌اعتنایی می‌کرد اما بعد از انقلاب رجایی به کارتر وقت نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ذلت ایران به عزت تبدیل شد. الجزایری می‌گوید که لباس رجایی مد روز نبود اما مرتب و تمیز بود. رجایی منظم، ساده، بدون تشریفات و ساده زیست بود که این ساده زیستی را از امام خمینی (ره) آموخته بود، رهبر معظم انقلاب نیز ساده زیست هستند که مسئولان باید از آنان الگو بگیرند.

این مسئول بیان کرد: اگر انقلاب ۱۰۰ مسئله داشته باشد تا به امروز نظام جمهوری اسلامی به ۸۰ مسئله رسیدگی کرده است و همین موجب عزت ایران در دنیا شده است اما در عدالت عقب ماندیم.

وی تشریح کرد: دانشمندان و پژوهشگران ایرانی درستاوردهای بسیاری دارند که ضمن افتخار باید آن را به مردم کشورمان و دنیا اعلام کنیم، ایران علاوه بر پیشرفت در زمینه علمی و پزشکی دستاوردهای بسیاری در عرصه نظامی داشته است که باور آن برای دشمنان دشوار است.

انتهای پیام
captcha