همکاری مجلس برای تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی سرطان پستان
کد خبر: 4113878
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
در شورای راهبری شبکه ملی سرطان پستان تاکید شد؛

همکاری مجلس برای تسریع در راه‌اندازی شبکه ملی سرطان پستان

جلسه شورای راهبری شبکه ملی سرطان پستان در جهاددانشگاهی برگزار و بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی مراکز پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پستان در استان‌ها از سوی این نهاد و با همکاری مجلس شورای اسلامی تأکید شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، جلسه شورای راهبری شبکه ملی سرطان پستان با حضور اعضای این شورا و همچنین زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جهاددانشگاهی برگزار شد.

یعقوب فتح‌الهی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و حمایت از اقدامات انجام‌شده در راستای راه‌اندازی شبکه ملی سرطان پستان در استان‌های کشور، گفت: با توجه به اهمیت موضوع و آمار بالای ابتلا به این بیماری و همچنین توانمندی موجود در جهاددانشگاهی در خصوص پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پستان، لازم است ظرفیت این نهاد در دیگر استان‌های کشور نیز توسعه یابد.

وی افزود: با توجه به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی و تصویب بودجه راه‌اندازی مراکز پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان پستان در قالب تبصره 17 قانون بودجه سال 1401 کشور، لازم است در زمینه راه‌اندازی مراکز مذکور تسریع شود که البته در این زمینه به حمایت‌های کمیسیون بهداشت و درمان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه‌ و بودجه نیازمندیم.

زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به حمایت گسترده نمایندگان مجلس برای تصویب راه‌اندازی شبکه ملی سرطان پستان از سوی جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی سال‌هاست که در زمینه سرطان پستان فعالیت می‌کند و تجربه اندوخته در این مجموعه و همچنین نیروی انسانی متخصص موجود در این نهاد این امکان را فراهم کرده است که توانمندی متمرکز در تهران، به دیگر استان‌های کشور نیز تسری یابد. به همین منظور سال گذشته پیشنهاد ایجاد شبکه ملی سرطان پستان در مجلس مطرح و با رأی بالای نمایندگان تصویب شد.

وی افزود: باوجود مسائلی مانند تخصیص اندک بودجه مذکور تا این لحظه و همچنین ضرورت افزایش همکاری وزارت بهداشت و درمان در زمینه صدور مجوزهای لازم، جهاددانشگاهی باید مثل همیشه پیشگام باشد و معطل مشکلات موجود در مسیر نماند. با توجه به اینکه دو ماه تا پایان سال باقی‌مانده، لازم است مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در تعدادی از استان‌های پیش‌بینی‌شده راه‌اندازی شود و در بودجه سال 1402 نیز باید بودجه اختصاص‌یافته به این موضوع افزایش یابد تا جهاددانشگاهی بتواند تا یک سال آینده همه کشور را تحت پوشش شبکه ملی سرطان پستان قرار دهد.

انتهای پیام
captcha