تقویت رابطه با «مرجعیت دینی» هتاکی فرصت‌طلبان را ناکام می‌گذارد
کد خبر: 4113899
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
پژوهشگر لبنانی در گفت‌وگو با ایکنا:

تقویت رابطه با «مرجعیت دینی» هتاکی فرصت‌طلبان را ناکام می‌گذارد

نویسنده و پژوهشگر لبنانی لابی صهیونیستی را در پس هتاکی سخیفانه مجله فرانسوی علیه مقام والای مرجعیت دینی در جهان اسلام خواند و گفت: باید از طریق تقویت رابطه با مرجعیت و پاتک رسانه‌ای، فرصت‌طلبان را ناکام گذاشت.

شيخ توفيق علوية العاملی، نویسنده و پژوهشگر مطالعات قرآنی در لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، توهین مجله شارلی ابدو به مقام مرجعیت دینی مسلمانان و مقدسات را رفتاری مغایر با فطرت انسانی توصیف و تأکید کرد: بهترین راه مقابله با این هتاکی‌ها، رفتارهای دیپلماتیک، فرهنگی و تبلیغاتی است.

وی با بیان اینکه شارلی ابدو بزرگ‌ترین صورت تابناک اسلام در قرن حاضر را هدف گرفت، گفت: آنها گشتند و دیدند که چهره درخشان اسلام در جمهوری اسلامی ایران و در شخص رهبری گرانقدر آن است؛ از همین رو این بار در کاریکاتورهای هتاکانه خود رهبری انقلاب اسلامی را هدف گرفتند.

شیخ توفیق با بیان اینکه این بار غربی‌ها به دنبال فتنه‌انگیزی بین مسلمانان از طریق توهین تکفیری‌ها و وهابی‌های به ظاهر مسلمان به اسلام هستند، گفت: آنها می‌خواهند ایران انقلابی، ایران متمدن، ایران روحانیت و ایران ارزش‌های انسانی را عوض کنند و می‌خواهند مردم را از ایران بترسانند.

این شخصیت لبنانی با اشاره به نقش بزرگ رسانه‌ها در وارونه جلوه دادن مفاهیم و واقعیت‌ها گفت: ما باید با پاتک رسانه‌ای علیه این تهاجمات همه تلاش‌های خود را برای رفع این شبهات به کار گیریم. آنها ملت ایران یا امثال من و شما را که از عمق این جنایت باخبریم خطاب قرار نداده‌اند. آنها کسانی را که این شایعات را زود باور می‌کنند خطاب قرار داده‌اند؛ از همین رو باید به این هجمه‌ها پاسخ درخور داد.

وی اقدامات دیپلماتیک و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغاتی را راه مقابله با این توهین‌ها خواند و گفت: رابطه بین ملت‌های اسلامی و همچنین بین ملت‌ها با مرجعیت دینی نیز باید تقویت شود.

شیخ توفیق ادامه داد: توهین به مرجعیت دینی مسلمانان کاری است که هم از نظر عقلی مردود است و هم تمام منشورهای حقوقی بین‌المللی آن را رد می‌کنند و همه ادیان هم بر وجوب توهین نکردن به پیروان ادیان دیگر تأکید دارند.
شیخ توفیق علویه، نویسنده و پژوهشگر لبنانی
این شخصیت لبنانی با تأکید بر اینکه مجله شارلی ابدو ابزار عواملی پشت پرده است که با این کار مقاصد شوم خود را دنبال می‌کنند، گفت: این اقدام موهن در چارچوب توطئه‌ای دیرینه و سریالی به نمادهای مسلمانان است و دلیل توهین به  امام خامنه‌ای  این است که ایشان مظهر انسانیت، اخلاق نیکو و تمدن هستند؛ وگرنه چرا به بسیاری از افسانه‌ها و خرافات چون هلوکاست در بسیاری از کشورها که واقعیتی ندارد، نمی‌پردازند تا به حساب خود آنها را اصلاح کنند.

 

شیخ توفیق گفت: بی‌هیچ تردیدی هر اقدامی که علیه جمهوری اسلامی ایران مدیریت می‌شود، رژیم صهیونیستی در پس آن است؛ حتی اگر به ظاهر اقدامی عربی یا فرانسوی یا به نام یک مجله و غیر آن باشد. هر تیری که به سمت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت شلیک می‌شود، از سمت صهیونیست‌هاست؛ زیرا آنها از قدرت ایران و انسانیت ایرانی‌ها هراس دارند و جمهوری اسلامی ایران پروژه‌های آنها را در منطقه ناکام گذاشته و اشغالگری آنها را متوقف کرده است.

وی تأکید کرد: یک مجله، نهاد یا حتی کشور که به مقام مرجعیت دینی در ایران و مردم مسلمان این کشور جسارت می‌کند، آلت دست لابی صهیونیستی است.

این شخصیت لبنانی با تأکید بر اینکه اهانت به نمادهای مسلمانان آزادی بیان نیست بلکه فساد است، گفت: آزادی بیان هرگز اجازه به سخره گرفتن و فتنه‌انگیزی بین مردم را نمی‌دهد، آزادی بیان مفهوم زیبا، پاک و مقدسی است که در آن عشق و عدالت است و جوامع غربی نباید اجازه پیشبرد این پروژه‌های پلید به نام آزادی را بدهند.
شیخ توفیق با بیان اینکه مرجعیت دینی مسلمانان شیعه از دیرباز در معرض هجمه‌ها و توهین‌ها بوده است، گفت: دلیل شدت گرفتن این هجمه‌ها در برهه اخیر هراس آنها از اقتدار رهبری در  نبرد با استکبار، استعمارگران، صهیونیست‌ها و سازشگران است و تنها راه مقابله با فتنه آنها نزدیکی هر چه بیشتر به مرجعیت است تا فرصت از دشمنان ربوده شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha