دفاع از هویت اسلامی در مدرسه آمریکایی «آیه»
کد خبر: 4114179
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵

دفاع از هویت اسلامی در مدرسه آمریکایی «آیه»

مدرسه اسلامی «آیه» در سال ۱۹۹۲ (از دبستان تا دبیرستان) با هدف پرکردن خلأ فقدان مدارس اسلامی به منظور حفظ هویت دانش‌آموزان در جامعه آمریکا تأسیس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اقلیت مسلمان شهر «تامپا» در ایالت فلوریدا، مدرسه اسلامی «آیه» را در سال ۱۹۹۲ (از دبستان تا دبیرستان) با هدف پرکردن خلأ فقدان مدارس اسلامی به منظور حفظ هویت دانش‌آموزان در جامعه آمریکا تأسیس کردند.

مدرسه اسلامی آیه یک مؤسسه آموزشی غیرانتفاعی برای رسیدگی به مشکلات آموزشی و اخلاقی پیش روی والدین مسلمان با فرزندانشان در جامعه آمریکاست.

سماح باختیان، مدیر مدرسه، می‌گوید: در میان مشکلات و چالش‌های بسیار دشوار جامعه آمریکا مانند مسائل بی‌دینی، همجنس‎گرایی و غیره، تربیت فرزندان برای والدین کار بسیار دشواری است. بنابراین حمایت از خانواده‌ها از طریق مدارس اسلامی، امری مهم و ضروری به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه استفاده از این مدرسه برای همه امکان‎پذیر است افزود: با توجه به تجربه‌ای که به عنوان یک مادر داشتم، حضور فرزندانم در مدرسه اسلامی به من کمک کرد و انرژی مثبت داد تا از آن‌ها محافظت کنم و به وضعیت فعلی آن‌ها بسیار افتخار می‌کنم.

مدیر این مدرسه خاطرنشان کرد: آیه مؤسسه‌ای کاملاً اسلامی است که از نظر وسعت ساختمان، توسعه، نوگرایی و روش‌های علمی، نسبت به سایر مدارس آمریکایی متفاوت است. حتی از نظر تعداد دانش‌آموزان و خدماتی که در راستای حمایت از آن‌ها در مسائل روانی، علمی و جسمی داده می‌شود نیز متفاوت است و والدین این  امکان را دارند که با فرزندان خود ارتباط برقرار و در امر آموزش، که متناسب با مسائل دینی و سنت‌ها است، به آن‌ها کمک کنند.

باسم علی، رئیس هیئت مدیره آیه، نیز به نوبه خود توضیح داد که ایده ساخت مدرسه اسلامی ناشی از تجربه‌ای است که پسرش در زمانی که در کلاس ششم در یک مدرسه اسلامی درس می‌خواند شکل گرفته و این آغاز یک رؤیا برای او و گروهی از والدین بوده است که مشکلات مشابهی داشتند.

نصر ابوعلیم، عضو هیئت مدیره این مدرسه نیز در سخنانی تصریح کرد: مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد پس از نسل سوم مسلمانان در آمریکا، دین، آداب و رسوم و زبان خود را فراموش می‌کنند، هدف اصلی ما حفظ دین، آداب و رسوم و سنت‌های عربی و اسلامی است.

انتهای پیام
captcha