از شهادت سه جوان فلسطینی در جنین تا واکنش حماس به جنایات تازه صهیونیست‌ها
کد خبر: 4114442
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
با تحولات فلسطین؛

از شهادت سه جوان فلسطینی در جنین تا واکنش حماس به جنایات تازه صهیونیست‌ها

هزاران نفر روز گذشته در مراسم تشییع پیکر دو شهید فلسطینی در جنین شرکت کردند. در همین حال سه جوان فلسطینی دیگر به دست سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. جنبش حماس در بیانیه‌ای خون شهیدان را مایه شعله‌ور شدن بارقه‌های پیروزی خواند.

از شهادت سه جوان فلسطینی در جنین تا واکنش حماس به جنایات تازه صهیونیست‌ها

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز رسانه‌ای فلسطین، مراسم تشییع پیکر دو فلسطینی که در جریان یورش نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهر جنین در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند، برگزار شد.

تشییع جنازه باشکوه در جنین

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که فلسطینی‌ها در حال تشییع جنازه عبدالهادی فخری نزال 18 ساله و حبیب محمد کمیل 25 ساله در جنین، شعارهای ضد اشغالگران سر می‌دهند.
اوایل روز جمعه، نزال بر اثر اصابت گلوله نیروهای اسرائیلی به سینه و گردن در جریان حمله روز پنجشنبه جان خود را از دست داد و تعداد فلسطینیان کشته شده در سال 2023 به 9 نفر رسید.
همچنین روز پنجشنبه، نیروهای اسرائیلی در همین شهرک به سر کمیل شلیک کردند. مرگ این جوان فلسطینی بعداً در بیمارستانی در جنین اعلام شد.
تعداد شهدای فلسطینی‌ از سال 2022 به حدود 150 نفر رسیده است که سال گذشته را به مرگبارترین سال برای فلسطینی ها از سال 2004 که سازمان ملل شروع به ثبت آمار کرد تبدیل کرده است.
آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حاکمیت قانون گفت که سال 2022 سالی مرگبار برای فلسطینی‌ها بوده است و همه قتل‌ها و اقدامات غیرقانونی توسط افراط‌گرایان را محکوم کرد.
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان غیرقانونی به طور قابل توجهی حملات خود را علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق تشدید کرده‌اند تا به زور فلسطینیان را از سرزمین‌هایشان بیرون کنند و راه را برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی یهودی‌نشین باز کنند.
بین 600 هزار تا 70 هزار اسرائیلی در بیش از 250 شهرک غیرقانونی که از زمان اشغال اراضی فلسطین در سال 1967 در سراسر کرانه باختری ساخته شده است، سکونت دارند.

شهادت سه جوان فلسطینی دیگر

 از سوی دیگر  دو جوان فلسطینی صبح امروز (شنبه) بر اثر تیراندزای نظامیان رژیم صهیونیستی به خودروی آنها در جنوب جنین به شهادت رسیدند، همچنین یک جوان فلسطینی دیگر نیز که چندی پیش به ضرب گلوله صهیونیست ها زخمی شده بود، امروز به شهادت رسید.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در جریان تیراندازی صهیونیست‌ها به یک خودرو در شهرک جبع در جنوب جنین، دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسراییلی به شهادت رسیدند.
به گفته منابع داخلی، این دو جوان که در داخل خودرو هدف گلوله قرار گرفتند، به بیمارستان منتقل شدند اما اندکی بعد خبر شهادت آنها اعلام شد.
منابع فلسطینی از شهادت عزالدین حمامره و امجد خلیلیه پس از درگیری مسلحانه با نظامیان صهیونیستی نزدیک شهرک جبع در جنوب جنین خبر داد.
منابع داخلی می‌گویند که نظامیان صهیونیستی نزدیک شهرک ترسله و در تقاطع شهرک جبع یک ایست بازرسی نظامی برپا کردند و به دنبال آن درگیری‌هایی میان نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی رخ داد. این دو جوان که از مبارزان گردان جبع بودند، در این درگیری براثر تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودروی آنها به شهادت رسیدند.
 
پیش از این منابع پزشکی در شهر جنین بامداد امروز (شنبه) از شهادت یزن سامر الجعبری جوان 19 ساله فلسطینی از شهرک یامون در غرب جنین خبر داده بودند. الجعبری دوم ماه ژانویه جاری به دنبال یورش نظامیان صهیونیست به شهرک کفردان در غرب جنین بر اثر تیراندازی صهیونیست ها مجروح شده بود.
بدین ترتیب تعداد شهدای فلسطینی از آغاز سال میلادی تاکنون به 12 نفر رسید. با اعلام خبر شهادت سه جوان فلسطینی طی امروز (شنبه) مردم جنین امروز عزای عمومی و اعتصاب سراسری اعلام کردند.

حماس: خون شهیدان، مایه پیروزی است

در همین حال، جنبش حماس در بیانیه‌ای با گرامیداشت شهدای جنین اعلام کردآنها به کاروان عزت و افتخار در میان شهدای انقلاب شکوهمند مردم ما پیوستند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنین به مقاومت و مبارزه شجاعانه خود علیه اشغالگران ادامه می‌دهد و جان خود را برای آزادی مردم فلسطین تقدیم می‌کند.

وی تأکید کرد که این حماسه جاویدان که مردم جنین و شهرهای دیگر فلسطین می‌آفرینند، شعله‌های پیروزی و رهایی را برمی‌افروزد و شاهدی بر توانایی مردم ما در فداکاری و اراده استوار خواهد ماند.

به نوبه خود، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین به مناسبت شهادت عزالدین حمامره، امجد عدنان خلیلیه و یزان سامر الجعبری پیامی صادر کرد.

این جبهه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر حالت عجز دولت‌های عربی و بین‌المللی و حمایت کامل دولت آمریکا از اشغالگران صهیونیست نبود، تجاوز آشکار به مردم ما به این حد خطرناک نمی‌رسید.

انتهای پیام
captcha