مجمع قرآن شارجه، کانون فعالیت‌های دینی و قرآنی امارات
کد خبر: 4114469
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶

مجمع قرآن شارجه، کانون فعالیت‌های دینی و قرآنی امارات

هیئت دبیرخانه کل مراکز اسناد و مطالعات شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس در بازدید از مجمع قرآن کریم در شارجه این مجتمع را کانون فعالیت‌های دینی و قرآنی و چراغی در این راه توصیف کردند.

مجمع قرآن شارجه کانون فعالیت‌های دینی و قرآنی در امارات

به گزارش ایکنا به نقل از الشارقه 24، این هیئت در بازدید خود، مجمع قرآن شارجه را جهانی خواندند که بازدیدکننده را به سفری در میان گنجینه‌های دانش از قرآن و تاریخچه آن می‌برد.

هیئت دبیرخانه کل مراکز اسناد و مطالعات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس با تجلیل از مجمع قرآن کریم در شارجه تأکید کرد: این مرکز به دلیل چشم‌انداز منحصربه‌فرد خود، چراغ راه علم به شکل جدید است و این موضوع تنها به دانش قرآنی محدود نمی‌شود، چرا که این مرکز، نمونه‌ای برتر در سطح جهان است و در موزه‌های خود نسخه‌های خطی کمیابی را جای داده است که بازدیدکنندگان به سفری در میان گنجینه‌های علمی درباره قرآن، تاریخچه آن و تمدن اسلامی می‌برد.

این اظهارات در جریان بازدید هیئت دبیرخانه کل از مراکز اسناد و مطالعات کشورهای عضو شورای همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس صورت گرفت.

هیئت مذکور مورد استقبال شیرزاد عبدالرحمن طاهر، رئیس مجمع قرآن کریم قرار گرفت و وی شرح مفصلی از خدمات این مجموعه به قرآن کریم، تاریخچه و فعالیت‌های آن را برای این هیئت ارائه داد.

در این بازدید، هیئت متشکل از 40 نفر از مسئولان، محققین و متخصصان حوزه اسناد، مطالعات و نسخ خطی کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس، در جریان فعالیت‌های موزه‌های این مجموعه و محتوای آن از نسخ خطی و قرآن‌های کمیاب، پوشش کعبه و همچنین برنامه‌های درسی و علمی این مجمع قرار گرفتند.

این هیئت همچنین از استودیوهای رادیو و تلویزیونی مجمع قرآن شارجه که جدیدترین فناوری‌ها را در خود جای داده است نیز بازدید کردند و در پایان به تماشای فیلم مستندی پرداختند که درباره تاریخچه قرآن کریم و نحوه استفاده از فناوری در خدمت آن بود.

انتهای پیام
captcha