افزایش دامنه فعالیت‌های پلتفرم «نسک» در خدمت به حجاج
کد خبر: 4114502
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴

افزایش دامنه فعالیت‌های پلتفرم «نسک» در خدمت به حجاج

وزارت حج و عمره عربستان با اعلام افزایش دامنه فعالیت‌های پلتفرم «نسک» در زمینه خدمت‌رسانی به زائران حرمین شریفین از ایجاد 200 مرکز خدمات رسانی برای کمک به زائران در اروپا، آمریکا و استرالیا خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، عبدالرحمن بن فهد شمس، معاون وزیر حج و عمره در امور عمره با اعلام فراهم شدن امکانات جدید در پلتفرم «نسک» با هدف ارائه خدمات اضافی به زائران از اروپا، آمریکا و استرالیا از اقدامات این وزارتخانه برای ایجاد بیش از 200 مرکز خدماتی مرتبط با کمک به زائران در این کشور خبر داد.

وی در جریان شرکت در فعالیت‌های «اکسپو حج 2023» با اشاره به امکان طراحی و انتخاب بسته خدمات حج و عمره از طریق پلتفرم یکپارچه دولتی «نسک» از سراسر جهان، خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا با تأسیس مراکزی در برخی از کشورها خدمات مختلفی را بر اساس نیاز زائران از طریق این پلتفرم به آن‌ها ارائه کنیم.

در عین حال مصعب بن محمود هاشم، معاون اجرایی سازمان گردشگری عربستان سعودی اعلام کرد که هدف «نسک» پوشش دادن 95 درصد از زبان‌هایی است که مسلمانان در سراسر جهان به آن‌ها سخن می‌گویند. به گفته وی در حال حاضر این پلتفرم 7 زبان مختلف را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این در کارگاه آموزشی تارنمای نسک و بهبود تجربه زائران بیت‌الله الحرام، حاضران بر تداوم تلاش‌ها به منظور تسهیل خدمات‌رسانی به زائران و همچنین غنی ساختن تجربه آن‌ها از سفر حج در کنار آسودگی و اطمینان خاطر تأکید کردند.

این کارگاه که در حاشیه اکسپو 2023 حج برگزار شده بود بر اهمیت تجربه فرهنگی زائران از سفر حج تأکید شد و همچنین از تلاش وزارت میراث فرهنگی عربستان در زمینه آماده‌سازی مکان‌ها و موزه‌های تاریخی در این کشور برای خدمات‌رسانی به زائران تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha