از هشتگ داغ مسلمانان در حمایت از قرآن تا تظاهرات مردم عراق و ترکیه
کد خبر: 4116407
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
تداوم واکنش‌ها به هتک حرمت قرآن

از هشتگ داغ مسلمانان در حمایت از قرآن تا تظاهرات مردم عراق و ترکیه

هتک حرمت قرآن کریم از سوی راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی خشم مسلمانان در گوشه و کنار جهان را برانگیخته است. فعالان مجازی با داغ کردن هشتگ‌ها و مردم کشورهای عراق و ترکیه با راهپیمایی این اقدام شرورانه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، دولت باغچه‌لی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به اجازه نیروهای امنیتی سوئد به سوزاندن قرآن در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم گفت: عضویت سوئد در ناتو تحت این شرایط مورد تأیید مجلس کشورمان قرار نخواهد گرفت. خیانت به دین، زبان و اهداف ما برای قرن ترکیه قطعاً عواقبی در پی خواهد داشت.

باغچه‌لی همچنین تأکید کرد: حزب حرکت ملی ترکیه، دولت سوئد و آنهایی را که تحریک به توهین به مقدسات ما می‌کنند و دنبال اسلام‌ستیزی هستند محکوم می‌کند. سوئد باید از این اشتباه برگردد و از جوامع ترک و اسلام عذرخواهی کند.

واکنش سید عمار حکیم

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم گفت: هتک حرمت نسخه‌ای از قرآن کریم به دست گروه‌های افراط‌گرا در سوئد را به‌شدت محکوم و تقبیح می‌کنیم.

وی این اقدام را اهانتی بزرگ به اعتقادات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانست و از مقامات ذیربط در سوئد خواست که هرگونه اقدام خلاف قوانین بین‌المللی درباره ضرورت خودداری از اهانت به اعتقادات پیروان همه ادیان و مذاهب و اقوام را پیگیری کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین نسبت به تلاش برخی گروه‌هایی که غرض‌ورزانه در پی ترویج روحیه نفرت میان ملت‌ها هستند، هشدار داد.

تظاهرات مردم عراق و ترکیه

جمعی از شهروندان عراقی در اعتراض به سوزاندن قرآن کریم در برابر سفارت سوئد در بغداد تجمع اعتراضی برگزار کردند. همچنین مردم استانبول در اعتراض به سوزاندن قرآن در سوئد تظاهرات کردند. جمعی از مردم استانبول صبح امروز با تجمع در مقابل مسجد میدان تقسیم به سوزاندن قرآن کریم توسط یک سیاستمدار راست افراطی در سوئد اعتراض کردند.

واکنش سازمان همکاری

سازمان همکاری اسلامی اهانت به قرآن کریم را در سوئد محکوم کرد. دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای با محکوم کردن جنایت برخی عناصر راست‌گرای افراطی در سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در استکهلم، تأکید کرد که این اقدام موهن با اجازه مقامات سوئدی انجام شد.

هشتگ داغ کاربران مجازی علیه قرآن‌سوزی

حادثه سوزاندن قرآن خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت و هشتگ «خشم میلیاردی مسلمانان از آتش‌زدن قرآن» (#غضبه_میلیاریه_علی_حرق_المصحف) در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

از هشتگ داغ مسلمانان در حمایت از قرآن تا تظاهرات مردم عراق و ترکیه


حمود النوفلی، فعال توییتری نوشت: ما از آنچه این افراط‌گرا انجام داده تبری می‌جوییم و از خداوند می‌خواهیم که توانایی خود را به ما نشان دهد و از همه می‌خواهیم که خشم خود را با تحریم تمامی محصولات سوئدی ابراز کنند. آنها باید بدانند در حمایت از قرآن کریم کسانی هستند که این فرد افراطی را لگدکوب خواهند کرد.

عبدالله علی یکی دیگر از فعالان توییتری نوشت: این موضوع بسیار خطرناک است. باید از سوی کشورهای عربی و اسلامی در برابر سوئد موضع جدی اتخاذ شود که به رئیس یک حزب سیاسی اجازه می‌دهد قرآن کریم را در مقابل رسانه‌ها بسوزاند تا مسلمانان را تحریک کند.

وی ادامه داد: مقدسات ما را می‌سوزانند و به گرانبهاترین دارایی‌هایمان اهانت می‌کنند و از ما انتظار تسامح دارند؛ آنها فتنه‌گر هستند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha