مکتب دفاعی رهبر انقلاب شعبه‌ای از مکتب دفاعی اسلام ناب است
کد خبر: 4116546
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
حجت‌الاسلام شیرازی:

مکتب دفاعی رهبر انقلاب شعبه‌ای از مکتب دفاعی اسلام ناب است

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مکتب دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعبه‌ای از مکتب دفاعی امام عاشورا و اسلام ناب محمدی است، گفت: در این مکتب یک سری اوامر وجود دارد و طبق آن باید از نظر تجهیزات رشد کنیم و نیروهای مسلح باید هر لحظه آماده باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی، جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز، سوم بهمن، در «اولین همایش بین‌المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای» که در تالار شیخ صدوق(ره) حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز می‌خواهیم اندیشه کسی را مرور کنیم که در وهله اول باید بدانیم او سرآمد علوم جدید در تاریخ و اخلاق، سیاست، علوم نظامی و ادبیات است و همچنین در کتابخوانی، شعر و شاعری، فلسفه و علوم متعدد هم سرآمد هستند و همه دانشمندان علوم مختلف و فرماندهان نظامی اظهار کرده‌اند که در مقابل مقام معظم رهبری کم آورده‌اند.
 
وی ادامه داد: می‌خواهم نقل قولی را از امیر شهرام ایرانی بیان کنم. او می‌گفت «من خودم را در علوم دریا برجسته می‌دانستم و فکر می‌کردم به آن احاطه دارم. قرار بود زیردریایی را به اقیانوس‌ها اعزام کنیم و به کشورها اعلام کنیم که محدود به خلیج فارس و دریای عمان نیستم و به همین منظور با رهبر انقلاب جلسه‌ای گذاشتیم و خدمت ایشان مسیری که باید این زیردریایی‌ها عبور کنند را اعلام کردیم ولی ایشان گفتند از این مسیر امکان ندارد و مسیر دیگری را معرفی کردند و وقتی بررسی کردیم پی بردیم واقعاً بهترین مسیر را معرفی کردند» لذا این نشان‌دهنده اشراف رهبری به علوم دریایی است.
 
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطره دیگری را تعریف کرد و یادآور شد: همه ما می‌دانیم وزارت دفاع، سپاه و ارتش نخبگان نظامی کشور هستند. زمانی آقای شمخانی وزیر دفاع بود و در آن زمان که مدتی از جنگ می‌گذشت در حوزه تجهیزات نظامی کمبودهایی وجود داشت و آقای شمخانی برای رفع این کمبودها به روسیه رفت و مذاکراتی را انجام داد و در نهایت موفق شدیم ۲۰۰ موشک را خریداری کنیم. آقای شمخانی از اینکه ۲۰۰ موشک را خریداری کرده بودیم خوشحال بودند و به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند و این خبر را خدمت ایشان با خوشحالی اعلام کردند ولی رهبر معظم انقلاب در پاسخ این نامه دستور دادند همه موشک‌ها را بازگردانید و یکی را فقط نگه دارید تا برروی آن مهندسی معکوس شود و همان شد که موشک‌هایی را ساختیم با برد دو هزار کیلومتر و با خطای ۲۷ متر که واقعاً کمترین میزان خطا در جهان بود و پس از آن این بار وزارت دفاع به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه نوشت ولی رهبر معظم انقلاب فرمودند این کمترین خطا هم پذیرفته شده نیست و باید موشک‌ نقطه‌زن بسازید و در نهایت امروز به فناوری ساخت موشک نقطه‌زن دست یافته‌ایم.
 
شیرازی بیان کرد: در اول جنگ تجهیزات لازم را نداشتیم ولی امروز مدیریت رهبر معظم انقلاب در صحنه دفاعی سبب شده تا دیگر دغدغه جنگ و تجهیزات نظامی را نداشته باشیم. امروز سران رژیم صهیونیستی علی‌رغم عوام فریبی‌ و تهدیدات توخالی به سران آمریکا می‌گویند ایران را نزنید که اگر بزنید ما را با خاک یکسان خواهد کرد.
 
وی با طرح این پرسش که چرا شهید سلیمانی را به شهادت رساندند؟ پاسخ داد: تشکیل بسیج جهانی اسلام که دستور امام خمینی(ره) بود با مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی شکل گرفت و همه نگرانی دشمن از همین بود. آمریکایی‌ها در عراق اعلام کردند قاسم سلیمانی سه بر صفر پیروز شده و اجازه نداده در ساختار سیاسی و امنیتی عراق نفوذ داشته باشیم. به طور کلی دشمن هر طرحی را که می‌خواست اجرایی سازد به دلیل حضور سردار سلیمانی شکست می‌خورد و به همین دلیل او را شهید کردند.
 
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مکتب دفاعی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعبه‌ای از مکتب دفاعی امام عاشورا و اسلام ناب محمدی است، گفت: در این مکتب یک سری اوامر وجود دارد و طبق آن باید از نظر تجهیزات رشد کنیم و نیروهای مسلح باید هر لحظه آماده باشند. در این مکتب ظلم، استکبارورزی، تحقیر و تجاوز به دیگران و سوء استفاده از قدرت و ساخت سلاح هسته‌ای و شیمیایی ممنوع است.
 
شیرازی به به تعداد مقالات ارسال‌شده به این همایش اشاره و تأکید کرد: ۹۰۰ مقاله به این همایش ارسال شده و ۱۴۰ مقاله ممتاز هستند و چاپ خواهند شد و ۱۶ مقاله خارجی هم دریافت شده است و همچنین در اسفندماه سال جاری این همایش به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و در نهایت مشارکت خواهران حوزه علمیه در این همایش نسبت به سال‌های قبل ۵۰ برابر رشد داشته است.
 
وی در پایان تصریح کرد: اگر دنیا رهبری مانند رهبر معظم انقلاب داشت صدها کتاب می‌نوشتند ولی ما چند کتاب در این زمینه داریم؟ ما باید تلاش کنیم عظمت ملت ایران و نظام اسلامی را بیش از این به جهان نشان دهیم.
انتهای پیام
captcha