اقدام پارلمان اروپا اعلام دشمنی سازمان‌یافته با مردم و جمهوری اسلامی ایران است + صوت
کد خبر: 4116548
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
سردار سپهر:

اقدام پارلمان اروپا اعلام دشمنی سازمان‌یافته با مردم و جمهوری اسلامی ایران است + صوت

معاون وزیر کشور اقدام پارلمان اروپا را در تروریستی خواندن سپاه، اعلام دشمنی سازمان‌یافته غربی‌ها با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این تصمیم البته هیچ تأثیر واقعی و میدانی ندارد اما در کنار واکنش مجلس و دولت، باید با نگاه به درون و اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی، انسجام و همبستگی ملی و رابطه مردم با سپاه و بسیج را تقویت کنیم.

سردار محمدحسین سپهر، معاون وزیر کشور

سردار محمدحسین سپهر، معاون وزیر کشور، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اقدام اخیر پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه و دلایل هجمه جبهه غرب در ادوارمختلف به این نهاد انقلابی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردهای نظام اسلامی ایجاد سپاه پاسداران توسط حضرت امام(ره) و گنجاندن اهداف مهمی چون پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب در قانون اساسی به منزله فلسفه وجودی و مأموریت اصلی سپاه است.

وی افزود: تاکنون نیز سپاه، دشمنان را در عرصه‌های مختلف که توطئه‌هایی را برای ضربه زدن به انقلاب تدارک دیده‌اند، ناکام گذاشته و توانسته از انقلاب و دستاوردهای آن پاسداری کند. لذا دشمن به خوبی متوجه شده بزرگترین مانع بر سر آنها در ایران و منطقه، اقتدار و نقش‌آفرینی سپاه و تلاش این نهاد برای حفاظت از انقلاب است و براین اساس سعی کرده همواره در جهت تضعیف اقتدار سپاه عمل کرده و در برابر اجرای مأموریت‌های سپاه ممانعت ایجاد کنند.


بیشتر بخوانید: 


سردار سپهر اظهار کرد: امروز دشمنان سپاه را به منزله نیروی حامی نظام، مردم و مستضعفین و مظلومین در غرب آسیا می‌شناسد. آنها به خوبی شاهد اقتدار سپاه در مقابله با جریان‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش در منطقه بوده‌اند و دیده‌اند که سپاه نقش اصلی را در ایجاد و تأمین امنیت و ثبات در منطقه داشته و این برخلاف سیاست‌های غرب مبنی بر تضعیف امنیت کشورهای منطقه و بی‌ثبات‌سازی طولانی‌مدت در جهان اسلام بوده است.

تلاش اروپا برای تضعیف توانمندی سپاه

معاون وزیر کشور بیان کرد: در این راستا اروپایی‌ها با حمایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها سعی دارند با چنین اقدامات مذبوحانه‌ای اقتدار و توانمندی سپاه را به زعم خود کاهش دهند اما همانطور که انقلاب اسلامی در حال پیش‌روی است، سپاه هم در مسیر حفاظت از دستاوردهای انقلاب در حال حرکت رو به جلو است و بزرگترین نقش را در ایجاد تمدن نوین اسلامی در کنار بسیج دارد.

وی یادآور شد: در حقیقت مردم‌محوری و مرد‌م‌پایه بودن سپاه و بسیج این آثار پربرکت را برای تحقق یک آینده روشن برای کشور و دنیای اسلام خواهد داشت و این باعث وحشت غربی‌ها شده و به رغم تمام دشمنی‌ها با این نهادهای انقلابی و مردمی، سپاه و بسیج با قدرت در جهت تداوم انقلاب گام برمی‌دارند و بیشترین سهم را در این راستا دارند.

سپاه در خط مقدم مقاومت

سردار سپهر تأکید کرد: امروز تصمیم و اراده رهبر معظم انقلاب و مجموعه نظام بر مقاومت در مقابل جبهه استکبار است و سپاه به واسطه پشتوانه مردمی خود در خط مقدم و لبه جلویی این مقاومت و ایستادگی قرار دارد و اقدام اخیر اروپایی‌ها در حقیقت اعلام مخالفت با مردم و جریان مردمی انقلاب است و آنها با آشکار کردن دشمنی‌های خود تنها ما را پرانگیزه‌تر و مقاوم‌تر می‌کنند.

سردار سپهر درباره مهمترین اقدامات نهادهای رسمی کشور در مقابل این تصمیم پارلمان اروپا گفت: مهمترین نکته این است این تصمیم هیچ تأثیر واقعی و میدانی ندارد و آنها فقط ابراز دشمنی خود را سازمان‌یافته‌تر اعلام کردند و تابلوی مخالفت با نظام جمهوری اسلامی را صریح‌تر بلند کردند. در کنار واکنش‌های مجلس و دولت و دستگاه‌ دیپلماسی، ما باید با نگاه به درون و اتکا به توان و ظرفیت داخلی، باید انسجام و همبستگی ملی و رابطه مردم با سپاه و بسیج را تقویت کنیم.

افزایش تعاملات دستگاه‌‌ها با سپاه

وی افزود: همچنین نهادهای مختلف کشور باید تعاملات خود را با سپاه افزایش دهند و حمایت‌های خود را از سپاه در راستای پاسداری از دستاوردهای انقلاب بیشتر کنند. امروز هر دستگاه و نهادی باید نسخه و برنامه خاص خود را در جهت مبارزه و مقابله با استکبار داشته باشد و اعلام کنند پشتوانه سپاه هستند تا اروپایی‌ها متوجه شوند با تحریم یا تروریستی اعلام کردن سپاه در واقع با مردم و مجموعه نظام به مقابله برخاسته‌اند و ملت ایران را در مقابل خود قرار داده‌اند.

کد

سردار سپهر درباره تأثیر محاسبه غلط اروپایی‌ها از آشوب‌های اخیر در اتخاذ این تصمیم گفت: اروپایی‌ها از آشوب‌های چند ماه اخیر نتیجه نگرفتند و شکست خوردند در حالی که تصور آنها این بود جمعیت زیادی از مردم با نظام مخالفت می‌کنند. آنها یکی از دلایل اصلی شکست خود را مانعی به نام سپاه و بسیج می‌دانند لذا به دنبال این هستند کینه و عقده خود را از سپاه و بسیج با این تصمیم نابخردانه و جاهلانه نشان دهند اما این اتفاق قطعا به تقویت بیشتر وحدت میان مردم و سپاه و بسیج می‌انجامد و مجموعه نهادهای کشور نیز برای پاسخ به این تصمیم و فتنه‌های آتی آنها هم‌افزایی و هماهنگی خود را با سپاه تقویت کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha