تجلیل از حافظان قرآن در غزه
کد خبر: 4116832
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

تجلیل از حافظان قرآن در غزه

انجمن خیریه «ماوی مرمره» با برگزای مراسمی از 100 حافظ قرآن کریم در نوار غزه تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از صفا، انجمن خیریه ترکیه‌ای «ماوی مرمره»، با برگزاری مراسمی از 100 حافظ قرآن تجلیل کرد.

این مراسم تکریم با حضور اکرم منصور، نماینده دارالقرآن الکریم مؤمن عوده، سرپرست و ناظر کارگاه‌های حفظ قرآن کریم و خانواده‌های حافظان در مؤسسه الامل شهر غزه برگزار شد.

اسماعیل باغچه لی سنقر، مدیر انجمن خیریه ماوی مرمره نیز به شکل مجازی در این مراسم شرکت داشت.

مؤمن عوده، ناظر کارگاه‌های حفظ قرآن در این برنامه تصریح کرد: این مراسم نقطه اوج تلاش مستمر چندین ماهه در پیگیری حلقه‌های حفظ در چندین مسجد شهر غزه است.

از سویی نماینده دارالقرآن الکریم نیز با تأکید بر اهمیت کارگاه‌های حفظ قرآن کریم و نقش آن در تربیت نسل جدید در جامعه فلسطین از والدین خواست تا به آموزش قرآن به فرزندان خود اهمیت داده و آنها را تشویق کنند تا در این کارگاه‌ها حاضر شوند.

مدیر انجمن ترکیه نیز به نوبه خود توضیح داد که آنها از ده‌ها پروژه در فلسطین در چارچوب خدمت به مردم فلسطین حمایت می‌کنند و خاطرنشان کرد که همبستگی ترکیه با فلسطین ده‌ها سال است که ادامه دارد.

وی به اقدام کشتی «ماوی مرمره» در سال 2010 برای شکستن محاصره غزه اشاره کرد و توضیح داد: اگرچه این کشتی به غزه نرسید اما خون شهدای آن به غزه رسید.

باغچه لی با اشاره به این موضوع که نسل‌های آینده مردم فلسطین، این سرزمین را آزاد خواهند کرد، بر لزوم حمایت مالی بیشتر برای افزایش مقاومت فلسطین تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha