سهمیه خراسان‌رضوی در حج 1402 هنوز اعلام نشده است
کد خبر: 4116885
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰

سهمیه خراسان‌رضوی در حج 1402 هنوز اعلام نشده است

رئیس سازمان حج‌ و زیارت خراسان‌رضوی گفت: سهمیه حج ایران در سال  1402، تعداد ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده، اما هنوز سهمیه استان در این‌باره مشخص نشده است.

جواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضویجواد شاد، رئیس سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از استان درباره آغاز ثبت‌نام حج 1402 اظهار کرد: ثبت‌نام در کاروان‌های حج که قرار بود ۳۰ دی‌ماه انجام شود به‌دلیل شرایط آزمون سراسری لغو و به روزهای آینده موکول شد که زمان دقیق آن متعاقباً اعلام می‌شود.

وی درباره سهمیه خراسان رضوی در حج 1402 افزود: سهمیه حج ایران در سال  1402 به تعداد 87 هزار و 550  نفر تعیین شده، اما هنوز سهمیه این استان در این‌باره مشخص نشده است. قیمت نهایی نیز هنوز مشخص نیست، ضمن اینکه  کمیته نرخ‌گذاری تشکیل شده که امیدواریم در روزهای آینده قیمت نهایی حج سال آینده اعلام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی بیان کرد: قیمت گروه‌های اعزامی واحد نیست و در حج امسال پنج گروه قیمتی وجود دارد که هزینه‌های هر یک متفاوت است، همچنین نرخ ارز بر اساس مصوبه هیئت دولت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تخصیص داده شده که هزینه ارزی حج بر این اساس محاسبه می‌شود و نرخ ارز تخصیص‌یافته به حج  حدود ۱۵ درصد زیر قیمت بازار است.

وی اضافه کرد: هزینه ارزی حج حدود 4000 دلار اعلام شده بود که ۵۰ تا ۵۵ درصد هزینه حج هر زائر به اسکان مربوط است و چون این هزینه هنوز دقیق و کامل تعیین نشده مذاکرات شفاهی با هتل‌ها انجام شده است و هتل‌های بسیاری برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و بعد از مذاکره و اجاره هتل‌ها هزینه دقیق حج را می‌توان اعلام کرد.

شاد درباره شرایط اعزام حجاج در حج 1402 اظهار کرد: محدودیت‌های سنی که در دوران کرونا لحاظ شده بود در حج آتی برداشته شده، اما درباره محدودیت برای دریافت واکسن که روزهای گذشته خبر آن اعلام شد، عربستان هنوز به ایران چیزی اعلام نکرده است.

وی ادامه داد: اولویت اول، اعزام با افرادی است که سال ۹۹ هزینه حج را پرداخت کرده و به‌دلیل کرونا از این سفر باز مانده‌اند، اما اولویت دوم، شامل سپرده‌گذاران سال ۸۵ است که اگر آنها هم برای ثبت‌نام در کاروان مراجعه نکردند، سپرده‌گذاران سال ۸۶ فراخوان خواهند شد که شامل اولویت‌های فروردین سال ۸۶ می‌شود و اگر آنها هم مراجعه نکنند، سراغ اولویت‌های دیگر می‌رویم.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: افرادی که سال ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند اگر آن هزینه افزایش نیابد، با همان هزینه قبلی که ثبت‌نام کرده‌اند اعزام خواهند شد، اما اگر هزینه خدمات در عربستان افزایش پیدا کند، مابه‌التفاوت آن را زائران باید پرداخت کنند.

انتهای پیام
captcha