خدمتی جدید از مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان
کد خبر: 4117231
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳

خدمتی جدید از مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان

مسئول اداره مشاوره خواهران مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان از ارائه خدمات مشاوره‌ درمان ناباروری با حضور متخصصان و پزشکان این عرصه در مرکز مشاوره این حوزه خبر داد.

حوزه علمیه خراسانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی به نقل از روابط‌عمومی حوزه علمیه خراسان، حبیبه ندری، مسئول اداره مشاوره خواهران مرکز مشاوره حوزه‌علمیه خراسان،‌ گفت: در راستای سیاست‌های کلان کشور در عرصه جوانی جمعیت و فرزندآوری، خدمات مشاوره «درمان ناباروری» به زوجین نابارور حوزوی در مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فرزندآوری و تربیت نسل شایسته یکی از اصلی‌ترین اهداف زندگی مشترک انسان‌هاست که این مهم در برخی زوجین، با دشواری‌هایی همراه است، تصریح کرد: هرچند بر اساس مبانی اعتقادی اسلام، «فرزندآوری» به مشیت الهی گره خورده است و همه اقدامات لازم، در صورتی اثرگذار خواهد بود که «خواست خداوند» هم به فرزنددار شدن انسان تعلق گرفته باشد، اما با این حال، مشاوره، درمان و رفع موانع فرزندآوری نیز لازمه‌ی این امر است.

مسئول اداره مشاوره خواهران مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با بیان این نکته که ناباروری یک اصطلاح پزشکی است و بدین گونه نیست که پس از چندبار اقدام و عدم حصول نتیجه، به زوجین «نابارور» گفته شود، ادامه داد: ناباروری به وضعیتی گفته می‌شود که علی‌رغم وجود رابطه صحیح زوجین در طول یک سال، بارداری اتفاق نیفتد که این مدت برای زوجین بالای ۳۳ سال شش ماه است.

ندری با اشاره به فرآیند مشاوره درمان ناباروری در این مرکز، تصریح کرد: بررسی‌های اولیه جسمی و روانشناختی توسط ماما، ارائه مشاوره‌های درمانی اولیه، بهره‌مندی از ظرفیت طب سنتی و منابع اسلامی، بررسی‌های تخصصی و مشاوره دارو درمانی توسط پزشک متخصّص زنان و زایمان و در نهایت معرفی به مراکز و کلینیک‌های درمان ناباروری، از جمله مراحل این مشاوره به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه کلیه خدمات مشاوره‌ای در این طرح، به صورت رایگان ارائه می‌شود، ادامه داد: هزینه آزمایش و سونوگرافی، تهیه دارو، اعمال جراحی و... به عهده زوجین است که می‌توانند از خدمات حمایتی و بیمه تکمیل درمان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استفاده نمایند و تلاش می‌شود در صورت نیاز به ارجاع به مراکز درمانی، زوجین به مراکز طرف قرارداد با این بیمه ارجاع شوند.

مسئول اداره مشاوره خواهران مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان گفت: زوجین ناباروری که یک نفر از آنها، طلبه رسمی حوزه علمیه خراسان و دارای پرونده فعال باشند، می‌توانند با مراجعه به کانال مرکز مشاوره این حوزه به نشانی https://eitaa.com/joinchat/4033150993Cd84f9e2192 ضمن مطالعه دقیق دفترچه پذیرش و اطلاع از جزئیات و شرایط طرح، از طریق فرم الکترونیکی درخواست مشاوره خود را ثبت نمایند.

انتهای پیام
captcha