طراحی حکمرانی آینده نیازمند رجعت آگاهانه به ارزش‌های سال 57 است
کد خبر: 4117917
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
نیکزاد در نطق پیش از دستور:

طراحی حکمرانی آینده نیازمند رجعت آگاهانه به ارزش‌های سال 57 است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم همچنان بر عهدی که با امام(ره) و رهبر خود بسته‌اند استوار هستند و مسئولان باید در خود تغییر ایجاد کنند، گفت: برای طراحی حکمرانی آینده نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست بلکه مسیر مورد نیاز بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش‌های سال 1357 است.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس

به گزارش ایکنا، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه 9 بهمن، با اشاره به نزدیک شدن به ایام دهه فجر، با تبریک این ایام‌‌الله بزرگ گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران عزیز پس از پذیرش اسلام بود. این انقلاب شکوهمند با رهبری دو امام حکیم، فرزانه و مقتدر ملت ایران را در سایه وحدت کلمه از ذلت و خواری به اوج عزت و اقتدار رسانید و جا دارد خدای متعال را بابت این نعمت بزرگ شاکر باشیم.

وی با بیان اینکه شکر این نعمت بزرگ در حفظ اصول و ارزش‌های اصیل و انقلابی است، گفت: حکمرانی برآمده از انقلاب اسلامی یک الگوی بی‌بدیل است. مردمسالاری دینی سازوکاری کامل‌تر و حقیقی‌تر از دموکراسی لیبرالی است و انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته ثابت کرده است که مردم‌مدار و دین‌محور و بدون وابستگی به شرق و غرب نه تنها می‌توان در برابر ابهت پوشالی استکبار ایستادگی کرد بلکه می‌توان بسیاری از قله‌ها را فتح کرد و در مسیر سایر قله‌ها با شتاب و سرعت در حرکت بود.

ادامه مسیر انقلاب نیازمند واژه‌پردازی جدید نیست 

نیکزاد اظهار کرد: انقلاب اسلامی همانگونه که در بیانیه گام دوم تصریح شده است بدون خیانت به آرمان‌هایش، در برابر همه وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است. ادامه مسیر انقلاب نیازمند نظریه‌پردازی و واژه‌پردازی جدید نیست بلکه محتاج بازگشت به همان شعارهای اصیل است.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: مردم همچنان بر عهدی که با امام(ره) و رهبر خود بسته‌اند استوار هستند و این مسئولان هستند که باید در خود تغییر ایجاد کنند. برای طراحی حکمرانی آینده نیازی به پشیمان شدن از شعارهای اصیل انقلاب نیست بلکه مسیر مورد نیاز بازگشت و رجعت آگاهانه به ارزش‌های سال 1357 است.

رمز بقای انقلاب اسلامی

وی ابراز کرد: خداخواهی، اخلاص در عمل، عشق به خدمت، عدالت‌خواهی، مردمسالاری، ساده‌زیستی مسئولان، تخصص‌گرایی، جوان‌باوری، فسادستیزی، پاکدستی و دوری از سیاست‌بازی‌های غیر صادقانه شعارهای اصیل و دائمی انقلاب ماست و در غبار فتنه‌ها و غربال ایام هر کس به این شعارهای اصیل التزام عملی نداشته باشد به صورت خودکار توسط مردم پس زده خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: همین قدرت اصلاح از درون و در کنار قدرت جهت‌دهی از ناحیه ولایت مطلقه فقیه رمز بقای این انقلاب و شعارها و آرمان‌هایش پس از 44 سال است.

اروپا منافع خود را پای امیال آمریکا ذبح نکند

نایب رئیس مجلس در ادامه به بحث سیاست خارجی پرداخت و گفت: دشمنان ملت ایران در ماه‌های گذشته در یک جنگ ترکیبی تلاش کردند تا واقعیت مردم ایران وارونه جلوه کند اما اکنون که در این هدف شکست سنگینی را متحمل شده‌اند در تلاش هستند تا با بازی‌های سیاسی در عرصه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران را تحت فشار قرار دهند. اروپا باید این واقعیت را بداند که بازی کردن در زمین آمریکا حیثیت و اعتبار اتحادیه اروپا را بیش از پیش در اذهان ملت‌های جهان خدشه‌دار خواهد کرد.

وی تأکید کرد: توصیه ما به اروپایی‌ها این است که چشم‌‌های خود را به روی واقعیت‌ها باز کنید و منافع خود را پای امیال آمریکایی‌ها ذبح نکنید. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی نظامی رسمی است و تلاش‌های مذبوحانه برای تروریستی خواندن سپاه قهرمان وقاحتی نیست که از سوی ایران اسلامی بی‌پاسخ بماند. کافی است دولتمردان اروپایی وحشت خود را از دوران حکومت داعش یادآوری کنند تا بفهمند که باید قدردان سپاه رشید و قهرمان باشند.

اشتراکات فرهنگی دیرین مردم ایران و آذربایجان

نیکزاد ادامه داد: از همسایگان عزیزمان نیز می‌خواهیم در گرد و غبار مقطعی اروپایی‌ها دچار اشتباه محاسباتی نشوند. این منطقه متعلق به ماست و حسن همجواری، همکاری و همدلی بین ملت‌ها و دولت‌های منطقه یگانه راه نجات منطقه غرب آسیا از مشکلات است. عملکرد جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که همواره به همسایگانی آباد، آزاد و مستقل می‌اندیشد و حسن همسایگی را همواره سرلوحه سیاست‌های خود قرار داده است.

وی یادآور شد: ملت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای اشتراکات فرهنگی دیرین و ریشه‌دار هستند و پیوندهای خویشاوندی بین مردم دو کشور برقرار است. آنچه در روزهای اخیر در سفارت جمهوری آذربایجان در ایران اتفاق افتاد ناشی از یک خصومت شخصی بوده است که باعث ناراحتی ما شد و پیگیری‌ لازم نیز صورت گرفت و ضروری است که از داوری‌های هیجان‌زده اجتناب شود.

اصلاح بودجه به نفع مردم 

نایب رئیس مجلس با اشاره به رسیدن به روزهای پایانی سال گفت: بررسی بودجه 1402 در مجلس آغاز شده است. مجلس در این زمینه با رویکرد همکاری و هم‌افزایی در کنار دولت ایستاد و همکاران من در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق در حال اصلاح و تکمیل بودجه پیشنهادی به نفع مردم هستند.

نیکزاد خطاب به دولت گفت: از دولت انتظار می‌رود که در این ماه‌های پایانی چند نکته را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهد؛ اولا تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نیازمند کار شبانه‌روزی، مشورت و همراهی با همه کارشناسان در اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است. امیدواریم دولت در تدوین لایحه متفاوت بیش از گذشته همت داشته باشد.

وی افزود: ثانیا کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار به ویژه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان یکی از فوریت‌هایی است که نیازمند جدیت و برنامه‌ریزی پیش‌دستانه در دولت محترم است. ثالثا جا دارد از تلاش و مجاهدت دولت که تابستان گرم امسال را با تأمین آب و برق مورد نیاز پشت سر گذاشت تشکر کنیم. در روزهای گذشته دولت توانست علیرغم همه مشکلاتی که در اثر کم‌کاری‌های گذشته ایجاد شده بود، کمبود گاز را با کمک مردم مدیریت کند اما مردم و نمایندگان ایشان در مجلس مصرانه و قاطعانه پیگیر هستند تا با برنامه‌ریزی مطلوب دیگر شاهد قطعی گاز در کشور نباشیم.

نایب رئیس مجلس ابراز کرد: همچنین در مراجعاتی که مردم عزیز به نمایندگان داشته و دارند، بحث قبض‌های نامتعارف و گازبها در برخی مناطق مورد انتقاد قرار گرفته است. از رئیس و اعضای کمیسیون انرژی می‌خواهم با حضور وزیر نفت این موضوع را با دقت بررسی و صحن علنی را در جریان بررسی‌های خود قرار دهند تا شاهد برطرف شدن این مشکل نیز باشیم.

نیکزاد تأکید کرد: اصلاح قیمت گاز یک ضرورت قطعی برای مشترکان بدمصرف و خانه‌هایی است که استخرهای خود را با گاز یارانه‌ای از جیب مردم فقیر گرم می‌کنند، نه روستاییان و مرزنشینان و شهروندان فهیم که حق طبیعی خود را دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام
captcha