رقابت ۴۵۰ تیم در سومین کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
کد خبر: 4118020
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۶

رقابت ۴۵۰ تیم در سومین کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از افزایش ۱۴۰ درصدی حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌رضوی در سومین دوره کرسی‌های آزاداندیشی این دانشگاه خبر داد و گفت: بیش از ۱۸۰۰ دانشجو در قالب ۴۵۰ تیم دانشجویی در این دوره رقابت خواهند کرد.

کرسی‌های آزاداندیشیحجت‌الاسلام رضا عباس‌پور، معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی با اشاره به پیام رهبری به نخستین رویداد ملی کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد 1400 اظهار کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در این پیام از دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کردند و بر تداوم این سنت حسنه تأکید داشتند، لذا دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز تمام تلاش خود را بر تحقق این منویات به‌کار بسته و خوشبختانه هر سال شاهد افزایش مشارکت دانشجویان در این رویداد هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از 1800 دانشجو در قالب 450 تیم دانشجویی در سومین دوره کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ثبت‌نام و اعلام آمادگی کرده‌اند. در دومین دوره این رقابت‌ها در سال گذشته نیز 760 دانشجو در قالب 190 تیم شرکت کردند که با استقبال دانشجویان در سال جاری شاهد افزایش 140 درصدی حضور آنها در سومین دوره این رقابت‌ها هستیم.

معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: استقبال خوب دانشجویان از این رقابت‌ها نشان‌دهنده برنامه‌‌ریزی درست دانشگاه در راستای تأکید مقام معظم رهبری بر برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها است.

عباس‌پور تصریح کرد: 300 استاد و کارشناس داوری در این دوره از رقابت‌ها در کنار دانشجویان حضور دارند و در چهار محور اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در تیم‌های موافق و مخالف، با ارائه دیدگاه‌های مستدل با هم رقابت می‌کنند و در پایان تیم‌های برگزیده به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی از آمادگی دانشگاه برای برپایی این کرسی‌ها خبر داد و گفت: مقدمات برگزاری این کرسی‌ها به همت بیش از یکصد نفر از مسئولان فرهنگی و اساتید استان صورت گرفته و کارگاه‌های توجیهی و آموزش محتوایی این رویداد در حال برگزاری است.

 عباس‌پور اظهار کرد: آغاز رقابت‌ها در سومین دوره کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی از اسفندماه با حضور بیش از 1800 دانشجو در واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجويی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: 137 تیم از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهند یافت که به تفکیک شامل 67 تیم در محور اجتماعی، 46 تیم در محور فرهنگی، 19 تیم در محور اقتصادی و پنج تیم در محور سياسی است.

انتهای پیام
captcha