بهره‌برداری از ۴۷۷ طرح وزارت صمت در ایام‌الله دهه فجر
کد خبر: 4118028
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
قالیباف خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۷۷ طرح وزارت صمت در ایام‌الله دهه فجر

سخنگوی وزارت صمت گفت: در دهه فجر ۴۷۷ طرح در استان‌های مختلف به ارزش ۸۹ همت از سوی وزارت صمت به بهره‌برداری خواهد رسید.

نشست کمیته اصناف و صنعت دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری - مطبوعاتی اعلام برنامه‌های کمیته‌های کشوری چهل و چهارمین دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز، یکشنبه نهم بهمن ماه، در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران در این نشست با بیان اینکه اصناف در زمره اقشاری محسوب می‌شوند که بدون هیچ‌گونه بخشنامه‌ و دستوری به وظایف و رسالتشان عمل می‌کنند، گفت: اصناف برای اینکه مردم را به میدان و پای کار بیاورند تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند. در واقع اصناف در عرصه پررنگ کردن راهپیمایی‌ها نقش مهمی را ایفا کرده‌اند و به واسطه این نقش ستون‌های رژیم طاغوت را به لرزه درآوردند.

وی بیان کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد دشمنان تلاش کردند این انقلاب را از پا درآوردند که تحمیل جنگ و تحریم‌های اقتصادی در زمره اقدامات مخربانه دشمن به شمار می‌روند، ولی چون مردم در یک جبهه حضور داشتند و متحد بودند دشمن را ناکام گذاشتند.

حضور مستمر اصناف در خدمت به مردم

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: اصناف بدون اینکه توقعی داشته باشند همواره در میدان حضور داشته و دارند. به عنوان مثال در ایام کرونا با وجود زیان‌هایی که متوجه اصناف شد اما در عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور در میدان مقابله با کرونا و حمایت از اقشار ضعیف حضورشان را حفظ و حتی تقویت هم کردند.

قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف ایران

فراهانی یادآور شد: اصناف در زمان هشت سال دفاع مقدس در دو جبهه می‌جنگیدند که یکی حضور در جبهه و دیگری پشتیبانی از جنگ بود.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت وحدت و انسجام اجتماعی گفت: فاصله کمی میان مردم با مسئولان ایجاد شده که باید از بین برود و هریک از مسئولان وظیفه دارند اجازه ندهند این فاصله عمیق‌تر شود. در واقع تشدید فاصله و شکاف اجتماعی، خواست و مطلوب دشمن است و نباید اجازه داد دشمن در این زمینه به اهداف خود دست پیدا کند. من معتقدم در ادارات باید به نحو احسن، ارباب رجوع را تکریم تا همین موضوع مقدمه‌ای برای از بین رفتن فاصله‌ها باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران تأکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است اصناف در روز راهپیمایی 22 بهمن حضور پررنگی داشته باشند تا هم یاد و خاطر شهدا زنده نگاه داشته شود و هم اینکه شکوه و عظمت کشور و انقلاب اسلامی حفظ شود.

فراهانی در پایان گفت: همه ما مدیون خون شهدا هستیم و اصناف قدردان شهدا و ایثارگران هستند و تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن به کار خواهند گرفت.

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از دیگر سخنران این نشست با تبریک فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: دهه فجر فرصتی برای نگاه به گذشته و بررسی عملکرد سال‌های قبل و هم فرصتی برای نگاه به آینده است.
 
وی با اشاره به عملکرد وزارت صمت در دولت سیزدهم اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری بخش صنعت با رشد 4.9 درصدی مواجه بوده، درصورتی که در این فاصله زمانی کل اقتصاد رشد 3.3 درصدی را تجربه می‌کند و لذا رشد بخش صنعت قابل توجه بوده است.
 
سخنگوی وزارت صمت افزود: در دولت سیزدهم رکورد ایجاد هشت میلیون اشتغال در بخش صنعت به ثبت رسیده و این رقم بی‌سابقه بوده است. اگر به آمارهای دیگر نگاهی بیندازید با بهبود شرایط تولیدات صنعتی مواجه خواهید شد که به عنوان مثال افزایش 30 درصدی تولیدات خودرو و عبور از تولید یک میلیون دستگاه آمار قابل توجهی است و الحمدالله شرایط سایر بخش‌ها مساعد و رو به رشد است.
امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت
 
قالیباف با بیان اینکه در ایام‌الله دهه فجر طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری خواهند رسید، اعلام کرد: در کل طرح‌هایی که قرار است در بخش صنعت و معدن در ایام پیش رو به بهره‌برداری برسند حدود 477 طرح است و ارزش سرمایه‌گذاری که برروی اینها صورت گرفته نزدیک به 89 همت است.
 
وی ادامه داد: طرح‌های مذکور برای 28 هزار و 319 نفر اشتغال‌زایی می‌کند و از دل این 477 طرح، حدود 128 طرح ملی هستند که افتتاح خواهند شد.
 

گزارش طرح‌های وزارت صمت در دهه فجر

 
سخنگوی وزارت صمت گفت: استان تهران با 21 طرح ملی در دست بهره‌برداری رکورددار است و سپس استان خراسان رضوی با 16 طرح ملی و بعد از آن هم استان فارس. در مجموع طرح‌های استانی و ملی هم، استان فارس با 40 طرح و استان اردبیل با 36 طرح رکورددار افتتاح در ایام‌الله دهه فجر هستند.
 
قالیباف با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای صنعتی کشور تأکید کرد: مقام معظم رهبری در این نمایشگاه بیشترین وقت خود را صرف بازدید از دستاوردهای صنایع دانش‌بنیان کردند و این نشان می‌دهد در حوزه برخی از تجهیزات دانش‌بنیان به مرحله خودکفایی و صادرات دست یافته‌ایم و لذا مردم در ایام دهه فجر منتظر خبرهای خوش دانش‌بنیانی باشند و ادامه نمایشگاهی که دیروز شاهد بودیم از فردا به شکل دیگری برگزار می‌شود و خدمت مردم خواهیم بود.
انتهای پیام
captcha