«ایران استوار، 44 سال افتخار»؛ شعار دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب
کد خبر: 4118466
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱

«ایران استوار، 44 سال افتخار»؛ شعار دهه فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: در ایام الله دهه فجر با شعار محوری «ایران استوار، 44 سال افتخار» بيش از 2000 ستاد دهه فجر در شهرستان‏ها، بخش‌ها و روستاها تشكيل شد.

حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام محمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در نشست خبری امروز  10 بهمن که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، به تشریح اهم برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ایام الله دهه فجر با شعار محوری «ایران استوار، 44 سال افتخار» پرداخت و اظهار کرد: بيش از 2000 ستاد دهه فجر در شهرستان‌‏ها، بخش‌ها و روستاها تشكيل شده و اجرای ویژه برنامه‌های دهه فجر در مجموع با 819 عنوان و 25هزار و 496 برنامه در 1700 مسجد و 6000 پایگاه و 8000 مدرسه در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: مراسم آغازین روز دهه مبارک فجر چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که مصادف با سالروز ولادت باسعادت حضرت جوادالائمه(ع) است در روز چهارشنبه 12بهمن‌ماه سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن‌اسلامی از ساعت 8.30 صبح در سالن شهید بهشتی(ره)  با اجرای برنامه‌های متنوع، شاد و سخنرانی استاندار خراسان رضوی برگزار می‌گردد. همچنین استقبال از لحظه ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی با نواخته شدن نقارخانه حرم مطهر رضوی در ساعت 9.33 صبح روز 12 بهمن، کارخانجات تولیدی و صنعتی، مدارس، قطارها و رژه ترکیبی 320 دستگاه موتورسیکلت نیروهای مسلح استان از فرودگاه تا میدان شهدا تدارک دیده شده است. همچنین افتتاح 1261 پروژه عمرانی در سطح استان در ایام الله دهه مبارک فجر با اعتبار 19میلیارد و 415 میلیون تومان از دیگر برنامه‌های این روزها است.

سلطانی ادامه داد: عطرافشانی گلزار شهدای انقلاب اسلامی در بعدازظهر روز پنج‌شنبه 13بهمن در تمامی شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان و در مشهد در حرم مطهر رضوی، جبل‌‌النور كوهسنگی، خواجه‌ربيع با محوریت بهشت رضا(ع) از ساعت 14 برگزار خواهد شد.

وی افزود: جلسات پرسش و پاسخ به مدت 10 شب در مساجد شاخص و محوری مشهد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با رویکرد مطالب تبیینی، پرسش و پاسخ پیرامون موضوعات نظام و انقلاب اسلامی، برگزاری‌ مسابقه بزرگ‌کتابخوانی، خوانش کتاب و تهیه کلیپ برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به سمت مطالب تبینی و انتشار و توزیع در فضای مجازی در ایا‌م‌الله دهه مبارک فجر توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های ‌عمومی استان، مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی بیان کرد: نورافشانی در 130 نقطه شهر مشهد به مدت ده روز ایام الله دهه فجر و 13 نقطه در شب 22 بهمن توسط شهرداری مشهد و جبل‌النور کوهسنگی نورافشانی با بردبلند توسط قرارگاه نظامی ارتش انجام خواهد شد. در 33 شهرستان استان نیز این مراسم توسط سپاه امام رضا(ع) برگزار می‌گردد. همچنین شکرگذاری به درگاه خداوند متعال با ندای ملکوتی بانک الله‌اکبر توسط مردم انقلابی و همیشه در صحنه، در شب 22 بهمن به‌ شکرانه پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی، همراه‌ نورافشانی ساعت21 شب انجام می‌شود.

وی یادآور شد: مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22بهمن در 33 شهرستان استان و بخش‌های تابعه برگزار و در مشهد از میدان 15 خرداد به سمت حرم‌ مطهر رضوی است و برنامه‌های متنوعی در ابتدا، طول مسیر خیابان امام رضا(ع) و حرم مطهر رضوی پیش‌بینی شده است.

سلطانی در خصوص دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام، توضیح داد: اجرای اینفوگرافی و معرفی شهدای استان و مشهد در ایام دهه مبارک فجر در مشهد و شهرستانها توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، برگزاری همایش تجلیل از نقش زن در خانواده، جامعه و انقلاب اسلامی توسط شورای هیئات مذهبی مشهد در تالار شهر  در تاریخ 15 بهمن‌ماه، با سخنرانی حضرت آیت‌الله علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح و ارتش در استان به مناسبت روز نیروی هوایی با نماینده ولی‌فقیه در استان در تاریخ 19 بهمن‌ماه در دستور کار است.

وی افزود: اعزام کاروان فرهنگی «پیک امید» از 12 تا 22 بهمن به شهرستان‌های استان، همراه با گروه‌های جهادی، فرهنگی، خدماتی، اجرای برنامه‌های متنوع شاد و خدمت‌رسانی رایگان با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان و همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران شهرستان‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری رویداد فرهنگی بزرگ با عنوان «سلام به آینده» در بیش از 6000 پایگاه بسیج استان همراه با پویش پرچم، تکریم خانواده شهدا و مبارزان دوران انقلاب، نمایشگاه تبیینی، محله‌آرایی، اکران فیلم، جشن محلی، چله‌ «نمایش‌ ما« ، پاتوق سرود، زنگ‌ گفت‌وگو، کافه‌گفت‌وگو، اردو راهیان پیشرفت، سبد معیشتی و... توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا(ع) تدارک دیده شده است.

سلطانی ادامه داد: اجرای ‌‌سرودهای خیابانی و نمایش خیابانی در ایام الله دهه فجر با عنوان «کار خودمونه» در مکان‌های پر رفت‌وآمد سطح شهر مشهد، مساجد و مدارس، برپایی نمایشگاه «خیابان انقلاب» در خیابان احمدآباد توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و «میدان انقلاب» در عرصه میدان شهدا، با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان، در تاریخ‌های 17،18و 19 بهمن‌ماه، همچنین نمایشگاه دستاوردهای علمی، فرهنگی و اجتماعی زنان نیز توسط دفتر زنان و خانواده استانداری در عرصه میدان شهدای مشهد در ایام الله دهه مبارک فجر برپا می‌شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی-ورزشی طلاب علوم دینی خراسان، مشارکت در برگزاری 440 نشست ‌بصیرتی در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برگزاری مراسم نکوداشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مرجع بصیر و انقلابی، اکران بیش از 30 مستند مرتبط با مباحث انقلاب در 160 مدرسه علمیه حوزه علمیه خراسان، یادواره شهدای روحانی انقلاب، دیدار جهادگران حوزه علمیه خراسان با نماینده ولی‌فقیه در استان، نشست تخصصی نظم نوین جهانی و پیچ تاریخی، اعزام طلاب خراسان به دوازدهمين دوره مسابقات قرآن و حديث در قم ۱۰ تا ۱۲ بهمن‌ ماه صورت خواهد گرفت.

سلطانی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تبیینی با حضور رؤسا و مدیران ‌صنعت استان در محیط‌های ‌دانشجویی و گروه‌های مطالبه‌گر و بازدید از مجموعه‌های صنعتی برای آشنایی آنان با خدمات حوزه‌ صنعت قبل و پس از پیروزی ‌انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره کشوری فرهنگی- ورزشی شهید ابراهیم هادی ویژه کارگران و کارفرمایان کارخانجات سطح استان همراه با نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال از دیگر برنامه‌های این ستاد است.

وی افزود: برپایی نگارخانه انقلاب در ایام‌الله دهه‌ فجر در صحن غدیر و صحن کوثر حرم مطهر رضوی، برگزاری پرسمان دهه فجر باموضوع نشش زنان در انقلاب اسلامی، تربیت نسل انقلابی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، جایگاه زندگی ولایت محور و چالش‌های انقلاب اسلامی با سخنرانی حجج‌اسلام مهاجرنیا، پاک‌نگین، داودی‌نژاد، کشمیری، از 15 الی 20 بهمن در رواق امام خمینی(ره)، همچنین برگزاری حلقات معرفت ویژه ایام‌الله دهه مبارک فجر، با موضوع انقلاب اسلامی، امامت و ولایت با سخنرانی حجج‌اسلام راجی، داودی‌نژاد، کشمیری، جلالی، پاک‌رنگین و مهاجرنیا در مدرسه پریزاد حرم مطهر رضوی بخشی دیگر از برنامه در دهه فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان رضوی بیان کرد: اجرای رزمایش «الی بیت المقدس» (یادبود شهید آرمان علی وردی) با اجرای برنامه‌های فرهنگی-مذهبی، کمک‌های مؤمنانه، گشت‌های رضویون و...، برگزاری جلسات بحث و گفت‌وگوی جوان با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی، اجرای سرود 1357 نفره دانش‌آموزی به مدت سه روز در نقاط مختلف‌ شهری و پخش‌ زنده در بستر شبکه شاد، برگزاری ویژه‌ برنامه بزرگ «به رنگ ارغوان» با تبیین نقش الگویی- تربیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مدارس سراسر استان، برگزاری ویژه برنامه پویش دستاوردهای انقلاب به روایت دانش‌آموزان در ادارات آموزش و پرورش مشهد صورت نیز می‌گیرد.

وی افزود: پویش تصویر سازی «قصه های انقلاب» با هدف حفظ تاریخ شفایی وقایع انقلاب و چاپ برترین آثار در کتاب قصه‌های انقلاب با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش استان، برگزاری مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات طلاب و روحانیون اهل سنت کشور و دومین مهرواره قرآنی طاها در مشهد توسط کمیته تقریب مذاهب اسلامی، برپایی نمایشگاه عرصه تولیدات فرهنگی انقلاب و ارائه دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در شهرستان‌های استان انجام خواهد شد.

سلطانی اظهار کرد: برگزاری ویژه‌ برنامه هر مسجد، هر شب، یک ‌جشن و یک خدمت ‌امیدآفرین در عرصه‌های مختلف آموزشی، پزشکی، مشاوره، کمک معیشتی و...، همچنین اعزام گروه‌های جهادی- هنری در قالب‌های متنوع هنری(سرود، نمایش، استندآپ و...) به مساجد جهت اجرای جشن انقلاب توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در دستور کار است.

در پایان نیز عناوین ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 1401 به شرح ذیل اعلام شد:

چهارشنبه 12 بهمن ماه، سالروز بازگشت امام خمینی(ره) با عنوان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت و رهبری.
پنج شنبه 13 بهمن ماه میهمانی لاله‌ها با عنوان انقلاب اسلامی، شهیدان و ایثار.
جمعه 14 بهمن ماه روز ملی فناوری فضایی با عنوان انقلاب اسلامی، حوزه و دانشگاه، جهاد علمی.
شنبه 15 بهمن ماه ولادت حضرت امام علی (ع) با عنوان انقلاب اسلامی، ادیان الهی، سیره نبوی و علوی.
یکشنبه 16 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، کارگران، اصناف، صنعتگران، تولید دانش بنیان.
دوشنبه 17 بهمن ماه وفات حضرت زینب (س) با عنوان انقلاب اسلامی، زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی.
سه شنبه 18 بهمن ماه با عنوان انقلاب اسلامی، هنرمندان، ورزشکاران، تبیین حقایق.
چهارشنبه 19 بهمن ماه روز نیروی هوایی با عنوان انقلاب اسلامی؛ نیروهای مسلح، اقتدار و امنیت.
پنج شنبه 20 بهمن ماه با عنوان انقلاب اسلامی، نسل جدید، امید و شادابی.
جمعه 21 بهمن ماه با عنوان انقلاب اسلامی، نماز، انتظار، عدالت گستری.
شنبه 22 بهمن ماه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با عنوان انقلاب اسلامی، جشن حضور، ایران یکپارچه.

انتهای پیام
captcha