پویش «احسان علوی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 4118603
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

پویش «احسان علوی» در یزد آغاز شد

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای پویش «احسان علوی» با هدف رسیدگی به ایتام و نیازمندان در قالب تهیه بسته‌های معیشتی به مناسبت ماه رجب خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای پویش «احسان علوی» به همت طلاب یزدی خبر داد و گفت: این پویش به مناسبت ماه مبارک رجب و با هدف رسیدگی به ایتام و نیازمندان آغاز شده که در قالب این پویش بانوان طلبه نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی اقدام و بین نیازمندان مناطق مختلف استان توزیع می‌شود.

وی اجرای پویش «کوچه‌های علوی» را از دیگر برنامه‌های مدارس علمیه خواهران استان اعلام کرد و افزود: این پویش نیز با نصب پرچم «یا علی» بر سر در منازل شهر  و فضاسازی کوچه‌های منتهی به مدرسه علمیه اجرایی شد.

حسن‌پور؛ برگزاری محافل انس با قرآن و نهج البلاغه به همت بانوان طلبه، برپایی نمایشگاه کتاب، تهیه و پخش کلیپ کوتاه، مسابقه عکس نوشته با موضوع سبک زندگی علوی، سخنرانی با موضوع «بيان نقش پدران شهدا در تربيت، تعالی و تكامل شهدا شامل روزی حلال و...» را از دیگر برنامه‌های این نهاد در ایام ماه مبارک رجب برشمرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به اجرای تئاتر و سرود در مدارس علمیه و محافل ویژه بانوان بیان کرد: نمایش «یه چای نبات» توسط گروه خورشید کویر در شهرستان میبد از جمله این برنامه‌ها است که با هدف معیارها و ملاک‌های ازدواج درست و صحیح، فرزندآوری، ولایت‌مداری و خانواده علوی و... در قالب طنز تهیه و اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مراسم اعتکاف در سطح استان گفت: در این راستا جلسه توجیهی ویژه مبلغان نوجوان و کودک با موضوع اعتکاف برگزار و نکات لازم پیرامون اعتکاف و حضور مبلغان در این مراسم مطرح شد. همچنین کارگروه احکام شرعی با موضوع اعتکاف ویژه طلاب و گفتمان بررسی تأثیر و جایگاه اعتکاف در خودسازی برگزار و نکات لازم ارائه شد.

حسن‌پور؛ برگزاری مسابقه حکمت‌های اخلاقی، برگزاری اعمال ام داوود، قرائت خطبه‌های خاص نهج‌البلاغه و زیارت امین‌الله، مسابقه حفظ و ترجمه امین‌الله و ... را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: به مناسبت ولادت امام علی(ع) نیز جشن پدر مهربانی ویژه همسران و پدران طلاب را خواهیم داشت که با برنامه‌های متنوعی همراه است و در پایان از همسران طلاب تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری گفتمان بررسی ابعاد نهج‌البلاغه، پویش پدر مهربانی، اردوی زیارتی مشهد مقدس، برگزاری جشنواره قرآنی ویژه طلاب، برگزاری کارگاه با موضوع ادب از منظر نهج‌البلاغه، برگزاری مراسم‌هایی ویژه وفات حضرت زینب(س)، شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) و ... از دیگر برنامه‌ها است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری اردوی زیارتی - علمی به اصفهان در شب لیله الرغائب گفت: در این برنامه، علاوه بر زیارت شهید حججی و شهدای نجف آباد، از تخت فولاد و زیارت علما، و همچنین نمایشگاه مهدویت بازدید صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha