میزبانی حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی از معتکفین
کد خبر: 4118947
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸

میزبانی حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی از معتکفین

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌رضوی گفت: امسال حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، میزبان معتکفین خواهند بود.

حجت‌الاسلام حسن افکار، رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضویحجت‌الاسلام حسن افکار، رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون‌های مساجد به‌عنوان رکن فرهنگی و هنری هر مسجد محسوب می‌شوند و در برپایی، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌‌های مختلف نقش دارند، بر همین اساس امسال حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان، مراسم اعتکاف را برگزار خواهند کرد که این تعداد از کانون‌های مساجد، برنامه‌های ویژه‌ای برای این مراسم معنوی خواهند داشت و خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته کانون‌های فرهنگی و هنری بیشتری پای کار آمدند تا این مراسم معنوی را برگزار کنند.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های ویژه اعتکاف در این کانون‌ها بیان کرد: در این کانون‌ها سعی شده است که در کنار مباحث معنوی اعتکاف به موارد دیگری اعم از مباحث بصیرتی، پایگاه‌های توسعه فردی، مباحث قرآنی، احکام شرعی، کرسی‌های تلاوت، محافل قرآنی، تدبری، تفسیری و سایر برنامه‌های فرهنگی و معنوی که نیاز است، پرداخته شود.

افکار تصریح کرد: در این میان برخی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان‌های بزرگ استان مانند مشهد، سبزوار و... برنامه‌های ویژه‌تری برای معتکفین دهه هشتادی‌ برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این‌رو بناست روحیات این افراد که بسیار متفاوت و حساس است، در برگزاری برنامه‌های مختلف در نظر گرفته شود و برنامه‌هایی که بناست در این مراسم معنوی به آنها پرداخته شود نیز به گونه‌ای تنظیم شود که نه تنها موجب دلزدگی آنها از این مراسم معنوی در سال‌های آینده شود، بلکه باید به گونه‌ای باشد که موجب شود آنها در سال‌های آینده نیز در این مراسم معنوی با اشتیاق بیشتر و بهتری شرکت داشته باشند.

رئیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی افزود: با وجود اینکه مراسم اعتکاف،  مراسمی معنوی است که در مسجد برگزار و برنامه‌های این مراسم باید با در نظر گرفتن مقتضیات مسجد باشد، اما سعی خواهد شد که برنامه‌های پیش‌بینی شده منعطف و متناسب با روحیات معتکفین باشد.

افکار گفت: با توجه به اینکه روند ثبت‌نام در این مراسم تا پایان هفته جاری ادامه دارد، به همین دلیل نمی‌توان آمار دقیقی از معتکفین ثبت نام شده در مراسم امسال ارائه داد، اما با توجه به اینکه امسال دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا برداشته شده، از این‌رو به نظر می‌رسد که استقبال خوبی از این مراسم معنوی صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha