آغاز به‌کار موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) در نیمه شعبان
کد خبر: 4119048
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
ایمانیه در پاسخ به ایکنا خبر داد:

آغاز به‌کار موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) در نیمه شعبان

استاندار فارس با اشاره به درخواست بودجه 20 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی موزه قرآن از وزارت کشور، گفت: این موزه در سالروز ولادت امام زمان(عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز به‌کار خواهد کرد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس، ظهر امروز، 12 بهمن در نشست خبری در پاسخ به خبرنگار ایکنا در خصوص وضعیت موزه قرآن شیراز گفت: این موزه در سالروز ولادت امام زمان(عج) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آغاز به‌کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از وزارت کشور درخواست بودجه 20 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی موزه قرآن در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) کرده‌ایم، ابراز امیدواری کرد که این مهم تحقق یابد.

ایمانیه همچنین با اشاره به دیگر فعالیت‌های قرآنی استانداری گفت: دستیار قرآنی استانداری فعالیت‌های خوبی تاکنون انجام داده است و چند کار شاخص قرآنی در این استان دنبال می‌شود که یکی از آن‌ها راه‌اندازی نهضت روخوانی قرآن میان کارمندان دولت است.

استاندار فارس همچنین پویش «فرزندان قرآنی، مکتب شهید سلیمانی» را از دیگر فعالیت‌های قرآنی در استان اعلام کرد و گفت: 180 کودک در این طرح شرکت کرده‌اند که به یاری خدا این کودکان را در ابعاد مختلف علمی و فرهنگی حمایت خواهیم کرد تا در آینده افراد علمی قرآنی داشته باشیم.

بهره‌برداری از یک هزار و 444 پروژه در فارس

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر یکسری پروژه‌ها افتتاح خواهد شد و بخش دیگری از پروژه‌ها نیز در سالروز ولادت امام زمان(عج) در 17 اسفند افتتاح می‌شوند، گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان فارس یک هزار و 444 پروژه با ارزش ریالی 17 هزار میلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: در ایام دهه فجر سال گذشته 729 پروژه با ارزش ریالی 6 هزار و 600 میلیارد تومان در استان فارس بهره‌برداری شد که از نظر تعداد، تعداد پروژه‌ها دو برابر شده است و از نظر ریالی هم اعتبار آن‌ها تقریباً سه برابر شده است.

استاندار فارس اضافه کرد: از این تعداد پروژه 133 پروژه در موضوع آب آشامیدنی با ارزش 700 هزار میلیارد تومان، 92 پروژه در موضوع راه‌های اصلی فرعی روستایی و عشایری با ارزش 1100 میلیارد تومان، 83 پروژه آموزشی فرهنگی هنری با ارزش 400 میلیارد تومان، 60 پروژه در بهداشت و درمان با ارزش 360 میلیارد تومان، 27 پروژه در موضوع برق اعم از نیروگاه و پست و خطوط انتقال با اعتبار 570 میلیارد تومان، 566 پروژه در حوزه عمران شهری و روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و بنیاد مسکن با اعتبار 4 هزار و 730 میلیاردتومان، 154 پروژه در بحث مسکن شهری و روستایی 950 میلیارد تومان، 39 پروژه در حوزه ورزش با ارزش 117 میلیارد تومان و... هستند.

خبرنگاران پروژه راکد را معرفی کنند

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد پروژه‌ها در فارس مربوط به شیراز است که طی ایام دهه فجر 220 پروژه با ارزش 5 هزار و 400 میلیارد تومان بهره‌برداری خواهند شد، گفت: پروژه‌های شهرستان‌ها نیز شامل فولاد کوار با ارزش ریالی 3 هزار و 800 میلیارد تومان، بهره‌برداری از فاز اول خط دو مترو شیراز با ارزش 3 هزار میلیارد تومان، بهره‌برداری از فاز نخست ساختمان مرکزی شیراز با ارزش 350 میلیارد تومان، بهره‌برداری از خط تولید انواع سیلیکون‌های متالوژی در مرودشت 300 میلیارد تومان، اجرای قسمتی از شبکه فاضلاب در شیراز و صدرا با ارزش 248 میلیارد تومان، اجرای شبکه گاز فولادی با پلی اتیلین در لارستان با ارزش 160 میلیارد تومان، واحد تولید کنستانتره در استهبان 150 میلیارد تومان، تکمیل گازرسانی در شهرستان داراب 129 میلیارد تومان، بهسازی محور لامرد دو راهی آب تنه 100 میلیارد تومان، آبرسانی به شهر قیر 80 میلیارد تومان، افتتاح فاز اول بزرگراه مرودشت دردوزن 80 میلیارد تومان، بهره‌برداری از بیمارستان گله‌دار 80 میلیارد تومان، بهره‌برداری از استخر سرپوشیده استهبان 70 میلیارد تومان، تکمیل گازرسانی فراشبند 67 میلیارد تومان، پروژه آبرسانی شهرستان مرودشت 60 میلیارد تومان، احداث پست 66 کیلو وات سیمکان جهرم 60 میلیارد تومان، بهره‌برداری از آبگیر شناور جهرم 38 میلیارد تومان و... از جمله پروژه‌های ایام‌الله دهه فجر هستند.

ایمانیه با بیان اینکه بهره‌برداری آزادراه شیراز ـ اصفهان و خط دوم آبرسانی سد درودزن تا آخر سال و یکی دو ماه اول سال آینده انجام خواهد شود، از خبرنگاران خواست تا اگر پروژه راکد شده در شهرستان‌ها می‌شناسند را اطلاع‌رسانی کنند و سپس افزود:  آمادگی داریم تا حتی از پروژه‌هایی که کمتر از 50 درصد کار می‌کند، نیز حمایت کنیم.

استاندار فارس همچنین از خبرنگاران خواست اگر پروژه مزمن دولتی در شهرستان‌ها می‌شناسند را معرفی کنند و ادامه داد: از خبرنگاران درخواست می‌شود تا از تمام سازمان‌های استان مطالبه ارائه گزارش مقایسه عملکرد آن سازمان قبل از انقلاب و امروز داشته باشند.

انتهای پیام
captcha