برگزیدگان دوازدهمین مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه معرفی شدند
کد خبر: 4119148
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۴

برگزیدگان دوازدهمین مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه معرفی شدند

آیین اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و یادواره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور استاد و معلم بااخلاق قرآن کریم با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

مراسم اختتامیه مسابقات قرآن حوزه

به گزارش ایکنا از قم، مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه و یادواره حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور استاد و معلم بااخلاق قرآن کریم، شامگاه 12 بهمن‌ماه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی، استاد سطح خارج حوزه علمیه در سخنانی با تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: موضوع سخن، اهمیت و جایگاه قرآن مجید در دین اسلام و در راستای بعثت انبیای الهی است، اسلام اکمل ادیان و رسول خاتم، اعظم انبیا الهی است؛ قرآن مجید همه آنچه که خداوند متعال در تاریخ انبیا برای بشیریت وحی فرمود را جامع است. جایگاه اصلی قرآن مجید در دو موضوع مهم رهایی بخشی بشریت از ظلمت‌های گمراهی و برپایی حکومت الهی و اسلامی است.

وی افزود: با قرار دادن این دو هدف در کنار هم به این نکته پی می‌بریم که تضمین کننده رهایی‌بخش از ظلمات، برپایی حکومت الهی و اسلامی است، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بعد از حکومت پیامبر اسلام(ص) و حضرت علی(ع) و چندماه کوتاه حکومت امام حسن مجتبی(ع)، اولین حکومتی است که در طول تاریخ اسلام به رهبری فقیه اهل بیت، زاهد، عالم، توانمند و جامع شرایط فتوا و رهبری تشکیل شد. این نظام نعمت بزرگی و بیانگر آیه شریفه «إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ» است.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات از دهم تا دوازدهم بهمن‌ماه 1401 با حضور ۵۰ نفر راه یافته به مرحله کشوری در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و دعاخوانی برگزار شد که در پایان از 31 نفر به‌عنوان برگزیده تجلیل به‌عمل آمد.

اسامی برگزیدگان

در رشته حفظ کل، حسین خانی بیدگلی از اصفهان، حسین معتمدی از قم، محمدرضا احمدی از قم، مجتبی علیرضالو از تهران، موسی معتمدی از اصفهان حائز رتبه‌های اول تا پنجم شدند.

در رشته قرائت تحقیق، مهدی متانت از قم، محمداسماعیل خورشید از قم، میثم حمیدی نیک از مرکزی، ایمان نیک شعار از اصفهان، سیدعلیرضا میرجلیلی از یزد رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در رشته قرائت ترتیل، محمدمهدی محمودی از قم، امین صیدی از کرمانشاه، علی رهایی از اصفهان، محمد امیری فرد از خوزستان، جلیل رضا مزرجی از خراسان رضوی اول تا پنجم شدند.

رتبه‌های اول تا پنجم رشته دعاخوانی را به ترتیب علی هاشمی از خوزستان، مهدی دهباشی از قم، اصغر کارجو از مرکزی، شهاب امانتچی از لرستان و سیدرسول فدایی از خراسان رضوی کسب کردند.

در رشته تفسیر مسعود غفاری فینی از کاشان حائز رتبه اول و میرمهدی موسوی اصل از قم، سیدمهدی هاشمی از اصفهان و مهدی حسن‌پور از قم به طور مشترک دوم شدند.

در رشته حفظ و معارف موضوعی علیرضا میرزایی از قم، محمدصادق حق گویان از قم، مسعود گلیفروشانی از قم حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در رشته نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ناصر کریمی راد از قم اول و سیدمحمدعلی حسینی از قم، علی دبیری از فارس، محمدحسین ونائی از تهران به طور مشترک دوم شدند.

 

انتهای پیام
captcha