قرآن کریم، گمشده عصر کنونی است
کد خبر: 4119503
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

قرآن کریم، گمشده عصر کنونی است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در دوره کنونی که انسانیت کمرنگ شده است آنچه گم شده و کم کم دنیا آن را پیدا می‌کند، قرآن و ولایت است.

مسعود حمیدی‌نژادبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقرآن‌های کشور که عصر امروز ۱۴ بهمن در حسینیه ثارالله دزفول برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا با اشاره به حضور گروه‌های همخوانی از نقاط مختلف کشور گفت: ان‌شاالله این رویداد مسابقاتی دوستانه برای احیای همخوانی قرآن باشد.

وی گفت: در دوره کنونی که انسانیت کمرنگ شده است آنچه گم شده و کم کم دنیا آن را پیدا می‌کند، قرآن و ولایت است.

حمیدی‌نژاد با اشاره به نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپایی اظهار کرد: وقتی کلام الهی به گوش این مردم می‌رسد بسیاری از آنها آن‌چنان جذب قرآن کریم و نهج البلاغه می‌شوند که گویی سال‌ها آن را جستجو می‌کردند و نمی‌یافتند.

مدیر آموزش و پرورش خوزستان با تصریح به این غرب تلاش می‌کند داعش را به عنوان بدل اسلام به جهان معرفی‌ کند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) حرکتی را بر اساس اسلام ناب آغاز کردند که در کل جهان گسترش پیدا کرده است، لذا امروز غرب چاره‌ای جز ایجاد یک بدل در مقابل این اسلام ناب ندارد.

وی با اشاره با گسترش دامنه تشیع گفت: ان شاالله قرائت‌ها و مدیحه‌سرایی‌های زیبای شما قرآن آموزان بر جذابیت کار خواهد افزود. این زیبایی‌ها عامل گسترش خواهد بود.

ششمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقرآن‌های کشور در بخش پسران ۱۵ و ۱۶ بهمن با حضور پانزده گروه از استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

این مسابقات در بخش دختران با حضور سیزده گروه ۱۸ تا ۲۰ بهمن برگزار می‌شود. 

گفتنی است،  از ۱۴ تا ۲۰ بهمن شهرستان دزفول میزبان حدود ۲۰۰ نفر اعضای گروه‌های همخوانی قرآن و عوامل اجرایی در بخش پسران و ۲۰۰ نفر در بخش دختران خواهد بود. در این مدت  فوق‌برنامه‌های سیاحت و زیارت نیز برای دانش‌آموزان پیش‌بینی شده است که هدف آن آشنایی دانش‌آموزان با استان خوزستان است.

انتهای پیام
captcha