هشتمین جلسه شورای توسعه قرآن مازندران در سوادکوه برگزار شد
کد خبر: 4119542
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰

هشتمین جلسه شورای توسعه قرآن مازندران در سوادکوه برگزار شد

هشتمین جلسه شورای توسعه قرآن مازندران، به میزبانی امام جمعه زیراب، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران در امام‌زاده عبدالحق(ع) شهر زیراب سوادکوه برگزار شد.

شورای توسعه قرآن مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران، هشتمین جلسه شورای توسعه قرآن مازندران، 14 بهمن ماه به میزبانی امام جمعه زیراب، با حضور نماینده ولی فقیه در مازندران، در امامزاده عبدالحق(ع) شهر زیراب سوادکوه برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نمانده ولی فقیه در مازندران، با تبریک ولادت امام علی(ع) و دهه فجر و ضرورت حضور همگانی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن باید چشمگیرتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

وی افزود: آیین‌نامه شورای توسعه قرآنی با مدیریت امام جمعه بُرِش شهری و شهرستانی انجام شود و حلقه‌های مختلف قرآنی انجام شود.

آیت‎الله محمدی لائینی با اشاره به مظلومیت فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در کشور، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی و دانسجویی با فرهنگی در بودجه‌ها تفکیک شود تا فعالیت‌های فرهنگی در حاشیه قرار نگیرد و مربی قرآن ذیل هنرمند بیمه نباشد و سهم قرآن از بودجه‌ها مشخص و جدا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، با بیان اینکه از این دولت و مجلس انتظار قدم‌های مؤثر برای فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی داریم تا قرآن از محجوریت خارج شود، اظهار کرد: همکاری و همراهی قانون از فعالیت‌های قرآنی باعث می‌شود تا قرآن در اوج قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمد‌زمان رضایی، امام جمعه زیراب، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فجرآفرین و امام راحل گفت: برگزاری نشست‌های قرآنی مقدمه گسترش سبک زندگی قرآنی در جامعه است.

وی با بیان اینکه  کسب رحمت به وسیله پیوند با قرآن است افزود: گسترش فعالیت‌های قرآنی نیازمند بودجه است و باید برای قرآن هزینه کرد.

کمال علی‌پور، نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از پیگیری همراه با آینده‌نگری نماینده ولی فقیه در مازندران، گفت: در برخی موارد درباره قرآن مطلع نیستیم تا پیگیری شود و در مجلس نهم ۳۰۰ میلیارد اعتبار گذاشتیم و در دولت گذشته کم شد و در این دولت و مجلس فقط ۴۰ میلیارد تومان بودجه قرار گرفت و اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و صندوق قرآنی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: دو درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی صرف فعالیت‌های فرهنگی به ویژه قرآنی شود و البته فعالیت‌های موازی در کشور زیاد است.

علی‌پور با اشاره به اینکه دشمن با راه‌های مختلف در جاهایی ورود پیدا می‌کند که انگار ما در آن فعالیت‌ها کاری نشد، گفت: دشمنان با ابزارهای مختلف برای براندازی کشور کار کردند و ما در فعالیت‌های دینی و مذهبی عقب نشستیم و امسال برای موسسات قرآنی ۶۰ میلیارد تومان بودجه قرار دادیم.

انتهای پیام
captcha