سلسله محافل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4119585
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

سلسله محافل انس با قرآن در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به حضور سومین قاری برجسته بین المللی قرآن کریم در سال جاری در استان کردستان گفت: سلسله محافل قرآنی با حضور «جعفر فردی» از قاریان برجسته بین‌المللی در کردستان برگزار می‌شود.

محافل انس با قرآن

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: استفاده از کلام و آموزه‌های قرآن کریم به عنوان منبع و ذخیره‌گاه تمام نشدنی برای همه اعصار بسیار حائز اهمیت بوده و مورد توجه و اهتمام ویژه این اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب راهنمای همه امور بشری نیاز امروز جامعه ما است، افزود: ما از قاریان و حافظان استان کردستان که جزو بهترین و خوش الحان‌ترین قاریان کشور محسوب می‌شوند در بیشتر محافل قرآنی استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اشاره به حضور سومین قاری برجسته بین المللی قرآن کریم در سال جاری در استان کردستان بیان کرد: سلسله محافل قرآنی با حضور «جعفر فردی» از قاریان برجسته بین‌المللی در کردستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این سلسله محافل قرآنی در ایام دهه فجر از ۱۶ بهمن‌ماه برگزار می‌شود علاوه بر حضور قاری بین‌المللی استاد «جعفر فردی»، قاریان و حافظان استان نیز در این سلسله محافل و در چندین شهر استان نیز قرات خواهند داشت.

دریایی گفت: استان کردستان سرشار از هنر و فرهنگ در همه عرصه‌ها، به ویژه قرآن پژوهی و تفسیر قرآن کریم از قطب‌های ویژه قرآن ‌شناسی و قرآن‌های قدیمی و ارادت مردم این استان به مفاهیم قرآنی زبانزد خاص و عام است.

وی در مورد برنامه کاری استاد جعفر فردی گفت: وی ابتدا روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه در شهرهای قروه و  دهگلان قرائت قرآن کریم خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: تداوم سفر معنوی و قرآنی استاد «جعفر فردی» در شهر سنندج در چندین مکان از جمله زندان مرکزی سنندج، لشکر ۲۸ کردستان، مسجد پیرعمر، مهدیه سنندج و شهرهای مریوان، کامیاران و دیواندره برنامه قرائت که بیشتر آن‌ها در مساجد جامع این شهرستان‌ها خواهند بود.

دریایی در پایان یادآور شد: برنامه و حضور قاری بین‌المللی استاد جعفر فردی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha