سناتورهای روس: پارلمان اروپا هتک حرمت قرآن را محکوم کند
کد خبر: 4119591
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

سناتورهای روس: پارلمان اروپا هتک حرمت قرآن را محکوم کند

رئیس شورای فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که سناتورهای روسیه از اعضای پارلمان اروپا می‌خواهند هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و هلند را علناً محکوم و اقداماتی را برای محافظت از مسلمانان انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از تاس، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: سناتورهای روس از اعضای پارلمان اروپا می‌خواهند اقدامات افراط‌گرایان رادیکال را به عنوان نمایش نابردباری دینی محکوم کنند و اقداماتی را برای محافظت از آزادی دینی مسلمانان و نمایندگان سایر ادیان و پاسخگو کردن کسانی که مقصر این اقدامات تحریک‌‌آمیز هستند، انجام دهند.

طی روزهای اخیر کشورهای مسلمان آتش زدن قرآن کریم و اهانت به ساحت  کتاب آسمانی مسلمانان در تعدادی از پایتخت‌های اروپایی را محکوم کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه هم پیش‌تر در بیانیه‌ای اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد را محکوم کرد.

پیشتر هم «ولادیمیر لگویدا» رئیس بخش روابط کلیسای ارتدوکس روسیه از توهین اخیر به قرآن کریم در سوئد شدیدا انتقاد کرد؛ وی در کانال تلگرامی خود نوشت: سوزاندن قرآن در نزدیکی سفارت ترکیه در سوئد اقدامی خرابکارانه و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام
captcha