تحریک امت اسلامی؛ هدف از اسلام‌ستیزی در سوئد
کد خبر: 4119854
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
استاد علوم دینی یونان بیان کرد

تحریک امت اسلامی؛ هدف از اسلام‌ستیزی در سوئد

آیدین بستانچی، از اساتید علوم دینی یونان در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور گفت: اقدامات اسلام‌ستیزانه در سوئد با هدف تحریک امت اسلامی برنامه‌ریزی شده بود و عاملان آن به خوبی می‌دانند که دین اسلام و پیامبر(ص) در میان مسلمانان عزیز است.

از راست: مهدی نیکخواه ‌قمی، رایزن فرهنگی کشورمان

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آیدین بستانچی، از اساتید و مدرسان علوم دینی شمال یونان ضمن حضور در رایزنی فرهنگی ایران در آتن با مهدی نیکخواه ‌قمی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

نیکخواه ‌قمی ضمن تشریح فعالیت‌های رایزنی فرهنگی در حوزه مرتبط با مسلمانان، اقدام سوئد در اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد.

بستانچی نیز در سخنانی، با محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت: این اقدامات اسلام‌ستیزانه در سوئد با هدف تحریک امت اسلامی برنامه‌ریزی شده بود. آنان به خوبی به این موضوع واقف هستند که دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) در بین مسلمانان عزیز است. ما مسلمانان شمال یونان این اقدام را به شدت محکوم کردیم.

وی در خصوص آزادی مذاهب و ادیان در جمهوری اسلامی ایران گفت: آنچه در سفر به ایران هم برای من و هم برای مفتی ما مشهود بود، آزادی تمامی اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران است. در این سفر زرتشتیانی را دیدم که آزادانه به اعمال مذهبی خود می‌پردازند.

این استاد علوم دینی یونان اظهار کرد: ایران فقط به دنیای اسلام خدماتی را ارائه نکرده است بلکه به عنوان یک تمدن باستانی به بشریت خدمت کرده و دستاوردهای این ملت بزرگ راهگشای جامعه جهانی بوده است.

وی افزود: آرزو دارم دوباره به ایران سفر کنم. دلم می‌خواهد به شهر مقدس مشهد بروم و از حرم امام رضا(ع) دیدن کنم. شاید کمتر نقطه‌ای در دنیا است که مانند ایران بناهای تاریخی پیش و پس از اسلام به خوبی حفظ و حراست می‌شود. چون ملت ایران، ملتی است که به علم، هنر و فرهنگ اهمیت می‌دهد.

در پایان این دیدار، تعداد 40 جلد از کتب منتشرشده رایزنی فرهنگی ایران به یکی از مدارس یونان که بستانچی در آن تدریس می‌کند، اهدا شد.

انتهای پیام
captcha