ضرورت تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی
کد خبر: 4120449
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱

ضرورت تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی گفت: به‌دنبال تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، زیرا تصور می‌کنیم با توجه به ثابت بودن اصول، نقش‌آفرینی متفاوتی با تغییر نیازها و اولویت‌ها ضرورت دارد.

سازمان جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، حمیدرضا بیدخوری، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌رضوی در مراسمی با عنوان «دستاوردهای انقلاب اسلامی و اولویت‌های پیش‌رو» که امروز، 18 بهمن‌ماه در محل این سازمان برگزار شد ضمن عرض خیر مقدم و تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی علاوه بر مأموریت‌های لجستیک، رویکرد فرهنگی و اجتماعی دارد و نگاه فرهنگی در این معاونت به پدیده‌های چندوجهی جدی‌تر شده و به‌عنوان یک نهاد فرهنگی تأثیرگذاری‌اش محرز است.

وی بیان کرد: ایام دهه فجر در درجه اول برای مردم ایران و نهادهای حاکمیتی ایامی خاص و برای جهاددانشگاهی نیز این ایام ویژه‌تر است، زیرا نهاد مولود انقلاب اسلامی و به‌نحوی سالگرد تولد این نهاد نیز است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: ریشه‌های انقلاب اسلامی از ریشه‌های تشکیل این نهاد دانش‌بنیان و انقلابی جدا نیست و تاکنون شاهد دستاوردهای خوبی طی بیش از چهار دهه در این نهاد بوده‌ایم.

بیدخوری ادامه داد: به‌دنبال تبیین نقش جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، زیرا تصور می‌کنیم با توجه به ثابت بودن اصول، نقش‌آفرینی متفاوتی با توجه به اینکه نیازها و اولویت‌ها تغییر کرده ضرورت دارد، لذا جهاددانشگاهی باید به‌عنوان یک نهاد چابک فعالیت خود را با این تغییرات تطبیق دهد.

سازمان جهاددانشگاهی

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: در جهاددانشگاهی سه نوع فعالیت داریم که اولین مورد شامل توسعه دانش‌های فنی به‌منظور تولید علوم دانش‌بنیان بومی و ایجاد خودباوری در بین پژوهشگران و صنعت‌گران و دومین مورد توسعه فرهنگ انقلابی در بین دانشجویان، دانشگاهیان و عموم مردم است که در این راستا با توجه به تغییرات نسلی و نقش‌آفرینی زودهنگام نوجوانان اخیراً بخش نوجوانان به این پیوست اضافه شده است.

ارائه خدمات دانش‌بنیان به اقشار کم‌برخوردار

وی تصریح کرد: سومین فعالیت در حوزه ارائه خدمات دانش‌بنیان به اقشار کم‌برخوردار است و معمولاً جهاددانشگاهی با آزمایشگاه‌ها و مراکز دندانپزشکی سال‌هاست که با هزینه دولتی و مناسب  به مخاطبان ارائه خدمت با کیفیت می‌کند.

بیدخوری با اشاره به اینکه حوزه پزشکی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در واقع یک حرکت فرهنگی است، گفت: در جهاددانشگاهی به‌صورت تخصصی در حوزه پزشکی ورود پیدا کرده‌ایم، علاوه بر این نیز خدمات مهندسی هم مورد هدف است، زیرا با زندگی مردم ارتباط دارد، لذا آنچه در پژوهش‌های جهاددانشگاهی محرز و مورد توجه بوده این است که پژوهش را به دلیل اینکه تغییر در بهبود وضعیت جامعه و زندگی مردم ایجاد می‌کند انجام می‌دهیم.

سازمان جهاددانشگاهی

انتهای پیام
captcha