«رشد تولید»، عرصه جهاد تولیدگران است
کد خبر: 4129423
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

«رشد تولید»، عرصه جهاد تولیدگران است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران، جهاد اقتصادی برای رشد تولید را عرصه پیکار و مبارزه تولیدگران با مستکبران و ظالمان عالم دانست.

حجت الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، در اجتماع عظیم و پرشور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی برای دیدار با مقام معظم رهبری که در بارگاه مقدس امام رضا(ع) انجام شد، فرارسیدن سال نو هجری شمسی را تبریک گفت و اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که پس از گذشت سه سال انتظار، بار دیگر در آغازین روز بهار میزبان رهبر معظم انقلاب هستیم؛ لذا امسال همزمان، سه عید بهار طبیعت، فرارسیدن ماه مبارک رمضان و دیدار با مقام معظم رهبری را درک می‌کنیم.

وی در ادامه به روایت «إِنَّ لِكُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِي عُنُقِ أَوْلِيَائِهِ وَ شِيعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ وَ حُسْنِ الْأَدَاءِ زِيَارَةَ قُبُورِهِم» از امام رضا(ع) اشاره و ابراز کرد: حضرت ثامن الحجج(ع) در این روایت نورانی می‌فرمایند: «از ناحیه هر امامی بر گردن پیروان و شیعیان عهد و پیمانی است و این عهد و پیمان با زیارت قبور ائمه اطهار(ع) تمام می‌شود.» از این رو زیارت حضرات معصومین(ع) و مشرف شدن به مشهد و زیارت نورانی حضرت رضا(ع) تنها یک آیین سنتی و معمولی نیست، بلکه فرصت تجدید عهد و پیمان با حجت خداست.

تولیت آستان قدس رضوی معنای عهد و پیمان با حجج الهی را پیاده‌سازی آموزه‌ها، سیره و فضیلت‌های اخلاقی آن حضرات در زندگی معرفی و با اشاره به خط استکبارستیزی حضرات معصومین(ع)، بیان کرد: پایداری و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران یکی از عهد و پیمان‌هایی است که بر دوش هر شیعه و محب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار داده شده است.

مروی در ادامه به شعار سال 1402 با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» اشاره و ابراز کرد: در شرایطی که مستکبران عالم با تمام توان از حیث اقتصادی ملت بزرگ ایران را تحت فشار قرار داده و به معنای واقعی کلمه «جنگ اقتصادی» را علیه مردم به راه انداخته‌اند، کسانی که از امکانات برخوردار بوده و می‌توانند در عرصه تولید گام بردارند، باید با جهاد اقتصادی در عرصه تولید به عهد و پیمان خود با امام رضا(ع) برای مبارزه با مستکبران و ظالمان عمل کنند.

وی رهایی‌ از تعلقات مادی به عنوان نقطه‌ عزیمت به قرب الهی را یکی دیگر از عرصه‌های عهد و پیمان با ائمه اطهار(ع) معرفی و تصریح کرد: گذر از همه تعلقات مادی و دنیوی حتی جان، از جلوه‌های مهم وفاداری و عمل به عهد و پیمان با حجج الهی است که شهدای عزیز ما در این راه پیشگام و پیشتاز بودند.

عهد زائران با امام رضا(ع) تحقق زندگی رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی تحقق زندگی رضوی را عهد و پیمان زائران با حضرت رضا(ع) دانست و گفت: عهد زائران رضوی حکم فرمایی فضیلت‌های اخلاقی و در یک کلمه «تحقق سبک زندگی رضوی» در تمام شئون است که با عمل به آموزه‌های این امام رئوف(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تحقق می‌یابد.

مروی با اشاره به ابعاد مختلف زندگی امام علی بن موسی الرضا(ع)، ابراز کرد: جلوه علمی یکی از ابعاد زندگی امام علی بن موسی الرضا(ع) ملقب به عالم آل محمد(ص) است، این امام معصوم در تمام عرصه‌ها و مسائل دینی و علمی سرآمد بودند، همچنین در ابعاد اجتماعی حضرت رضا(ع) به عنوان معین الضعفا، توجه ویژه به نیازمندان و احسان پذیرانی داشتند.

وی افزود: مهربانی، محبت و رأفت حضرت ثامن الحجج(ع) به عنوان امام رئوف نسبت به تمام مردم جلوه و تجلی داشت، لذا خادمان رضوی با توجه به رهنمودها و بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب کوشیده و می‌کوشند، به میزان توان و مقدورات در ابعاد مختلف، زندگی نورانی امام رضا(ع) را در این آستان قدسی تداوم ببخشند.

فعالیت‌های آستان قدس رضوی

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به برخی فعالیت‌های آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: آستان قدس در عرصه‌های فرهنگی، معرفتی، ترویج زیارت با معرفت و... برای گروه‌های مختلف سنی بزرگسالان، جوانان، نوجوان و کودکان فعالیت‌های متنوع و پرباری را در داخل و خارج از حرم مطهر تدارک دیده است.

مروی با اشاره به رویکرد آستان قدس رضوی در توجه و رسیدگی به نیازمندان و مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: توجه به نیازمندان و احسان پذیران در عرصه‌های مختلف آموزشی، معیشتی، اشتغال‌‎زایی، رسیدگی به مناطق حاشیه شهر مشهد، آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد به ویژه مادران زندانی سرپرست خانوار و... از جمله برنامه‌های اجتماعی این آستان مقدس برای امتداد بخشی به وجهه‌ی معین الضعفایی حضرت ثامن الحجج(ع) است.

وی همچنین به اجرای پرشتاب پروژه‌های مرمت و بازسازی اماکن مقدس رضوی اشاره و تصریح کرد: اقداماتی همچون مرمت پر شتاب صحن‌ها و رواق‌های بارگاه مقدس رضوی با حفظ کامل آثار هنری و تاریخی و به ویژه ایجاد سازوکارهای مناسب برای تسهیل زیارت و تکریم زائران و مهمانان حضرت رضا(ع) تداوم بخش رأفت امام هشتم(ع) است.

تولیت آستان قدس رضوی در فراز پایانی سخنان خود به بیان رویکرد آستان قدس رضوی در عرصه جوانگرایی و نیروی انسانی پرداخت و اظهار کرد: رویکرد مدیریتی کلان آستان قدس با الهام گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تخصص، جوان گرایی، ایجادساز و کارهای مشورتی، مدیریت دانش محور بر پایه مطالعات دقیق کارشناسی و در رأس همه بهره گیری از نیروهای مؤمن، با اخلاص، انقلابی، کارآمد، پرتوان و تحصیل کرده است.

مروی گفت: آستان نورانی رضوی متعلق به تمام مردم ایران و همه دلدادگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) است، لذا از هرگونه انتقاد، پیشنهاد و طرح سازنده استقبال کرده و خود را موظف می‌دانیم که در حد امکانات و توان انتقادها و پیشنهادها را مورد توجه قرار داده و اجرایی کنیم. آستان قدس رضوی از همه ملت ایران برای همراهی و کمک به خادمان این دستگاه نورانی استعانت می‎طلبد.

انتهای پیام
captcha